OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker via nya deltidskollegor, så kallade "tempar", till Pre-Collection hos oss. Collections är en utgående verksamhet där du till största del kommer att ringa ut till kunder som av något skäl ligger efter med sina betalningar. I vissa fall finns det enkla lösningar, i andra fall kommer du behöva lägga upp en långsiktig plan tillsammans med kunden. Du kommer även till viss del ta emot inkommande telefonsamtal från kunder som själva tar kontakt med oss. Kopplat till samtalen tillkommer en del administration men rollen i sig är telefonbaserad och därför söker vi dig som trivs med att prata med kunder och som ser varje samtal som en möjlighet att hjälpa!
Att arbeta på Collections innebär många utvecklingsmöjligheter. Du kommer att få arbeta med en bred skala av kunder, vilket ger möjlighet att utveckla dina kommunikationsfärdigheter och din förmåga att lösa problem. Du kommer också att få chansen att lära dig om kredit- och riskhantering, vilket är värdefull kunskap som kan gynna din karriär långsiktigt.
Här blir du en del av ett öppet klimat med högt i tak och nära till beslut. Vårt samarbete präglas av stort hjärta för kunden och teamet och att vi delar med oss av våra kunskaper och krokar arm för att göra våra kunder ännu nöjdare.
Arbetet går i sin helhet ut på att ge professionell service utifrån varje unik situation genom att:
- Hantera kundärenden per telefon gällande förfallna fodringar
- Sköta en viss administration kopplat till samtalen
- Samarbeta med andra funktioner internt.
Vi söker dig som:
- Har jobbat med service/människor på något sätt
- Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
- Kan arbeta på deltid i minst 1-3 år framöver
- Kan arbeta lite varje dag mellan den 29e och 9e, men främst mellan 29e-3e då vi har mest behov av vår deltidspersonal
Det är meriterande om du:
- Är bekant med norska språket
- Har arbetat i kundtjänst eller nära relaterat arbete
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta inom finans/bank
För att trivas och prestera väl i rollen tror vi att du behöver vara:
- Kommunikativ och empatisk
- Resultatorienterad
- Flexibel
Utöver detta är det viktigt för oss att du känner igen dig i våra värderingar: vi är helhjärtade, vi samarbetar och vi tar ledningen.
Viktigt för dig att veta om:
Denna roll kräver en introduktion på cirka två veckor på plats på kontoret. Under dessa två veckor krävs det så hög närvaro som möjligt för att skapa bra förutsättningar. Efter introduktion och när du är självgående i arbetet finns det möjlighet att arbeta 100% på distans.
Hos oss kan du förvänta dig:
- En platt organisation med snabba beslutsvägar
- Utvecklingsmöjligheter inom din roll och inom organisationen
- Frihet under ansvar
- Roliga aktiviteter tillsammans med ditt team och kontoret
- En kultur där feedback, coachande ledarskap och gemenskap är viktigt
NOBA är en inkluderande arbetsplats som strävar efter mångfald - vi välkomnar alla sökande oavsett vem du är!
Praktisk information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, möjlighet till distansarbete finns
Anställningsform: Särskild visstidsanställning
Omfattning: Vid behov, cirka 20-30 timmar per månad placerat i början av månaden
Arbetstider: 8.30-17, kvällar och helger förekommer
Timlön 💰
Ta chansen och följ med på en utvecklande resa med oss på banken med stort 🧡 och snabba 👣.
Vad händer när du har skickat in din ansökan?
Antalet steg i rekryteringsprocessen kan variera beroende på vilken tjänst du sök men vi försöker alltid att hålla processen så kort och koncist som möjligt, för att värna om din ansökningsupplevelsen. Vanligtvis kan du förvänta dig två intervjuer innan referenstagning och bakgrundskontroll. Du kan läsa mer om hur vår rekryteringsprocess går till under FAQ (https://careers.noba.bank/pages/faq).
Om du har några frågor eller funderingar kring tjänsten så kontakta ansvarig rekryterare.
Vi ser fram emot din ansökan! 🙏✨
NOBA bank värnar om din integritet och vill, med hänvisning till GDPR, be dig att inte inkludera några känsliga personuppgifter i din ansökan. Exempel på känsliga personuppgifter kan vara information om etniskt ursprung, politiska åsikter, religiös övertygelse eller information om din hälsa, till exempel sjukskrivning.