OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ditt uppdrag
Vi söker dig som vill ha ett givande och utvecklande arbete inom vårt Pre Collections team. Som Customer Advisor och medlem i vårt Pre Collections Team Sverige får du möjlighet att över telefon hjälpa bankens svenska kunder att få rätsida på sina ekonomiska utmaningar.
Som medarbetare på Customer Operations kommer du bland annat:
• Hjälpa kunder att få rätsida på ekonomiska problem
• Hantera administration kopplat till ärenden
• Samarbeta med andra funktioner internt
I den här rollen förväntas du vara lösningsorienterad och ha hög integritet då du kommer hantera känsliga ärenden och samtal, och du behöver ha förmåga att värdera och göra bedömningar i samtal med kunden, med både kundens och företagets bästa i fokus. I rollen är det viktigt att du både har förståelse för affären och för varje kunds unika situation.
Du kommer tillhöra avdelningen Collections, vilket är en del av Customer Operations, som hanterar kravprocessen från A till Ö för Nordax befintliga kunder, alla produkter och alla länder, men du kommer primärt arbeta mot den svenska marknaden. Collections uppdrag är att hålla Nordax kreditförluster på förväntad nivå genom att bland annat inom ramar och policys hjälpa kunder få rätsida på sina ekonomiska problem. Större delen av din arbetsdag kommer bestå i att prata med kunder för att identifiera deras behov i given situation. Dina arbetsuppgifter kräver att du har en mycket god kommunikativ förmåga i såväl tal som skrift och en fallenhet för att hantera kundkontakter över telefon.
Vem vi tror att du är
Vi söker dig som vill vara med på vår fortsatta framgångs- och tillväxtresa! För att du ska ha de bästa förutsättningarna att axla rollen som Customer Advisor ser vi att du är en mycket god kommunikatör och trivs med att hantera kunder över telefon. Eftersom jobbet innebär en hel del administrativa uppgifter finns krav på din förmåga att arbeta strukturerat och noggrant. För att vara framgångsrik i rollen triggas av att arbeta mot uppsatta mål och drivs av att arbeta i en inkluderande och föränderlig miljö där det råder ett högt tempo. Teamet präglas av laganda, att samarbeta och dela kunskap med dina kollegor ser vi som en självklarhet.
Kvalifikationer:
• Gymnasieexamen som lägst
• God kommunikativ förmåga, tal och skrift
Meriterande:
• Erfarenhet från kundtjänst, gärna inom bank och finans
• Arbetat med telefonen som främsta redskap
• Erfarenhet av administrativt arbete
Vad vi erbjuder
Eftersom du har läst så här långt ner i annonsen antar vi att du finner rollen intressant, vad kul! Nu är det dags för oss att berätta lite om vad vi erbjuder dig mer än ett roligt jobb.
Vid början av din anställning får du relevant utbildning för att du snabbt ska komma in i arbetsuppgifterna och det finns goda möjligheter att utvecklas och växa både i rollen och som person. Nordax är ett föränderligt bolag med högt i tak och här jobbar många drivna och professionella personer, som alla är med på resan framåt.
Nordax är ett bolag med högt i tak, snabba beslutsvägar och högt tempo. Vi tycker att det är viktigt med balans mellan jobb och ledig tid. Vi arbetar kontinuerligt med välmående för att bidra till att våra anställda får rätt förutsättningar för att prestera på jobbet och kunna koppla av när dagen är slut. Vi har roligt tillsammans, inte minst på våra gemensamma och årliga aktiviteter och festliga sammankomster. Vi tror på människors förmågor, vikten av att utmanas och utvecklas och på framgång genom människor, därför arbetar vi ständigt med att forma starka och inkluderande ledare i organisationen. Nordax är ett svenskt bolag, med medarbetare från olika delar av världen, alla samlade under ett och samma tak vid Torsplan i Stockholm.
Om du vill veta mer
Du är varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Anna Algotsson, anna.algotsson@nordax.se om du har frågor om tjänsten eller teamet. Har du generella frågor om Nordax eller rekryteringsprocessen får du gärna höra av dig till Emelie Sillén, ext.emelie.sillen@nordax.se.
Önskat startdatum: omgående, så snart som möjligt.
Omfattning: heltid
Vad händer nu?
Vi bearbetar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därmed inte med att skicka in din ansökan! Vi vill gärna att ansökningshandlingarna ska innehålla ett uppdaterat CV. I enlighet med GDPR har vi tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som skickas till oss via e-post.
Vi ser fram emot att få ta del av din ansökan!
Vill du veta mer om oss? På vår hemsida kan du bland annat läsa om våra värderingar, vision och mission men även om hur vi arbetar med hållbarhet och ansvarsfull kreditgivning.