OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu finns ett vikariat ledigt att söka till vår Analytics-avdelning! Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, fram till våren 2023 med eventuell möjlighet till förlängning.
Om rollen
Teamet består av 7 analytiker och du kommer att bidra med din expertis inom kundanalyser till ATG och skapa och underhålla modeller för effektivare kundkommunikation. Tjänsten innebär många kontaktytor inom organisationen men du kommer framför allt arbeta nära vår CRM- analytiker samt ha ett kontinuerligt arbete med övriga avdelningar på ATG.
Vidare kommer du arbeta med att:
- Ansvara för Analys och uppföljning av kundbasens hälsa.
- Segmentering och kundvärdesanalys för kommunikation och affärsutveckling.
- Mätning av effekter kring RG/KYC-åtgärder
- Stötta optimering av CRM-bearbetning, samt lägga till underlag för att bygga prediktiva modeller.
Om mig - rekryterande chef Leo Wilson, Head of Anaytics
Jag är inne på mitt tredje år på ATG och har en bakgrund inom just CRM-/Kundanalys, som ligger mig varmt om hjärtat.
Vi är ett team på åtta engagerade medarbetare inom allt från just CRM/Kundanalys, samt även Affärs- och Webbanalys till Data Science, som levererar förstklassiga analyser till hela organisationen. I vårt team skall du kunna räkna med utvecklande och motiverande arbetsuppgifter, med stor individuell frihet att driva arbetet framåt. För mig är det viktigt att vi har balans i livet och kul på jobbet. Vi är specialister inom våra områden, men jobbar som ett team, och hjälps åt för att skapa skarpa analyser och insikter.
Önskad profil:
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personlighet men för att lyckas i rollen ser vi gärna att du har en akademisk examen inom statistik, matematik, datavetenskap, databasanalys och minst några års arbetslivserfarenhet. Du bör ha erfarenhet av statistiska analysverktyg och kompetens inom databasanalys, statistik, kundvärdesanalys och segmentering.
Erfarenhet av Adobe Campaign och Qlik View/Sense samt kunskaper inom Machine learning är meriterande.
Viktigt i rollen är att du har god affärsförståelse och förmågan att koppla ditt analysarbete till konkret affärsnytta. Vidare är du noggrann, har förmåga att driva egna initiativ, tydlighet i ditt framförande och god kommunikationsförmåga. Du ska kunna kommunicera insikter och data på ett pedagogiskt sätt till övriga i organisationen, så du ska drivas av att skapa och utveckla goda relationer.
Utbildning/erfarenhet inom marknadsföring och försäljning, samt ett intresse och erfarenhet inom spelområdet är starkt meriterande.
Övrigt:
Tjänsten är på heltid och utgår från vårt kontor vid Solvalla. ATG har en flexibel arbetsplats där du beroende på roll har möjlighet att kombinera hemarbete med arbete från kontoret.
Vi kommer att ta emot ansökningar löpande så vänta inte med din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Om du har frågor är du välkommen att kontakta Annika Englund, ansvarig rekryterare på annika.englund@atg.se
Vi tar inte emot ansökningar via e-mail, utan alla ansökningar ska gå via vår rekryteringsportal.
Så här har vi det
Hos oss är du del av en innovativ miljö och med hjälp av den senaste tekniken utvecklar du den bästa spelupplevelsen. Vi gillar att samarbeta och hos oss får du stort utrymme att påverka ditt arbetssätt. Här hittar du nyfikna, nytänkande medarbetare och ledare – viktiga egenskaper för att kunna utveckla och utvecklas. Liksom energi , mod och motivation.
För att må bra är skrattmuskeln lika viktig att träna som alla andra muskler. Både den fysiska och den mentala hälsan skapar balans i livet. Hur vi har det på jobbet påverkar privatlivet- och vice versa. Vi ser det som en självklarhet att ge det stöd och de verktyg som behövs. Ditt val av arbetsplats och arbetssätt är flexibelt och vi lägger stor vikt på självledarskap.
Vi bryr oss om varandra och respekterar varandras olikheter på ATG. Och vi vill att våra kunder ska må bra och ha roligt när de spelar. Vi bryr oss också om sportens välmående, dvs. idrottarna och hästarna - och samhället runt omkring oss. Vi drivs inte av privata vinstintressen utan allt överskott går tillbaka till våra ägare, svensk trav- och galoppsport, något som både känns och gör gott.