OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Världen ser annorlunda ut idag och flygindustrin har det senaste året genomgått stora förändringar. Hos SAS finns en stark vision om att återigen känna luft under vingarna och möjliggöra resor jorden runt! För att nå denna vision krävs en stark organisation och i rollen som Customer Analyst hos SAS spelar du en kritisk roll för deras långsiktiga framgång. Delar du SAS vision och vill bidra på resan dit med skarpa insikter och en hög serviceanda är detta jobbet för dig!
OM TJÄNSTEN
Hos SAS kliver du in i en ständigt föränderlig miljö där passionen för resor och service starkt lyser igenom hos dina teamkollegor. Här hjälps man åt och som Customer Analyst jobbar du tätt tillsammans med flera funktioner inom organisationen. Ditt arbete lägger grund för lyckade kampanjer och du spelar därför en viktig roll i att bidra till stärkta affärer för SAS.
Du erbjuds
* En utvecklande roll där du på sikt förväntas ta ansvar och initiera utvecklingsprojekt inom ditt område
* Ett drivet team med kunniga kollegor och varm stämning
* En arbetsgivare som länge varit en pionjär i flygbranschen och som ligger i framkant för dess utveckling
ARBETSUPPGIFTER
Som Customer Analyst är du en del i ett cross-funktionellt team som ansvarar för SAS marknadskampanjer och CRM kommunikation. Du kommer i rollen att:
* Skapa och ta fram målgrupper för CRM kommunikation
* Analysera och utvärdera kampanjer och CRM kommunikation för att bidra med insikter och rekommendationer och på så sätt maximera dess effekter
* Rapportera utfall och analysinsikter till teamet och andra relevanta interna intressenter
* Bygga och underhålla modeller och kundsegment för att maximera såväl kundupplevelse som marknadsinitiativ
* Skapa scripts, system och modeller för att hantera data som möjliggör dina analyser
Din roll kommer inledningsvis att vara operativ där du blir en nyckelperson för att effektivt exekvera marknadsinitiativ. Med tiden förväntas du även bidra på ett mer strategiskt plan för att utveckla arbetssätt och maximera affärer genom den data som finns tillgänglig.
VI SÖKER DIG SOM
* Har relevant eftergymnasial utbildning, förslagsvis inom matematik, IT/ekonomi eller marknad
* Har goda kunskaper inom SQL
* Har erfarenhet av CRM, gärna ur ett analytiskt perspektiv
* Har professionell kunskap i något nordiskt språk samt engelska i tal och skrift
Det kommer att ses som meriterande om du har erfarenhet av:
* Verktyg för datavisualisering, t.ex. Power BI eller Visual Analytics
* Verktyg för prediktiv analys, t.ex. SPSS, R, Python eller Azure ML
* Analysverktyg för digital media, t.ex. Google Analytics eller Adobe Analytics
Vi tror att du som söker är i början av din karriär inom marknadsanalys. Vi kommer i processen att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Som person är du:
* Självgående
* Problemlösande
* Strukturerad
* Affärsmässig
Övrig information
* Start: Så snart som möjligt enligt överenskommelse
* Placering: Frösundavik
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SAS önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
SAS är det flygbolag som har flest avgångar till och från Skandinavien och förbinder mindre orter med större städer. Som en del av Star Alliance flyger de sina kunder till 1300 destinationer världen över.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231