OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Customer and Sales Manager kommer du att både att utbilda och coacha ditt team i kundvård, försäljning och produktkunskap. Du arbetar med kunder och försäljning, har ett personligt säljmål och är en coachande ledare. Säljledaren är en förebild för teamet i kundbemötande och försäljning. Ditt sätt att stötta och motivera dina medarbetare har direkt påverkan på företagets resultat. Du samarbetar tätt tillsammans med övriga operativa chefer samt rapporterar till VD.
Nu kommer en unik möjlighet att få fortsätta vara med Smartify’s tillväxtresa med ansvar att leda vår interna kundtjänstavdelning (omkring 7 personer) med stort fokus på merförsäljning internt och hos våra partners.
Tjänsten innebär ett stort ansvar i att vara en teamplayer som är ödmjuk men taggad inför de utmaningar som vi kommer ställas för. Du behöver tro på att med ett leende på läpparna och dialog med kunderna kan vi tillsammans skapa en rolig arbetsmiljö vår våra medarbetare och bygga en fantastisk kundnöjdhet.
Du kommer ha ett resultatansvar för ditt team. Du ansvarar för löpande uppföljning och medlyssning, coachande samtal samt resultat- och medarbetarsamtal.
Du kommer utöver dina ansvarsuppgifter internt i vår kundtjänst själv arbeta i den dagliga verksamheten, för att coacha och leda teamet till ökad försäljning. Vi tror på att ”we walk the talk”.
Din profil
Vi vill att du gillar att bygga relationer, som anser att förtroende är den viktigaste byggstenen för att kunna leda ett team. Du drivs av att få andra att lyckas och växa. Du går in i varje arbetsmoment med energi och passion och lyckas genom din egen motivation få andra att må bra och prestera resultat. För att nå framgång i rollen ser vi gärna att du har ett pedagogiskt arbetssätt och drivs av att lära ut, förstå behov och hitta rätt nivå för att kunna coacha dina medarbetare utifrån deras individuella förutsättningar. Då arbetsuppgifterna varierar ser vi även gärna att du ha en bra balans mellan struktur och flexibilitet i ditt arbete.
Bland dina tidigare arbetslivserfarenheter finns erfarenhet från ledarskap, kanske från en liknande roll i en annan bransch. Vi kommer att lägga stor tonvikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.
Vi behöver dig som vill jobba med att leda ett team i förändring. Vi söker någon som vill engagera kollegor och bygga upp ett försäljningsengagemang i en redan etablerad kundtjänst. Vi behöver dig som tidigare arbetat som teamleader/säljledare i en tillväxtmiljö med att driva och motivera ett team!
Du behöver ha mycket god förståelse för att jobba och leda med nyckeltal och uppföljning utifrån uppsatta mål.
Vår mission är att göra hela Sverige smartare och att vara med och digitalisera landet. För att göra det behöver vi hjälpa våra kunder och förstå vad de ibland behöver hjälp med, då alla inte vet vilka tjänster vi erbjuder. Det kallar vi mervärde och kundvård!
Vad gör vi på Smartify?
Smartify erbjuder installations- och supporttjänster för det smarta digitala hemmet eller kontoret. Företaget är en av marknadens ledande leverantörer för supporttjänster för det digitala hemmet. Bolaget är rikstäckande med kontor i Solna Business park. Leveransorganisationen och företagets tekniker hanterar varje dag flera hundratals olika installationer och supportuppdrag. Vi kommer värdesätta att du själv kan prioritera var du behövs bäst och när. Dina arbetstider kommer således vara flexibla och ett krav är att du både kan och drivs arbeta flexibelt.
Vi ser gärna att du vill växa i rollen och söker någon som vill vara en del av Smartifys resa under en längre tid. Vi erbjuder dig en fantastisk möjlighet att bli en del av ett växande företag och få möjlighet att ta dig an större utmaningar inom organisationen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia