Customer Automation Developer till Tres kundservice

Customer Automation Developer till Tres kundservice

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?

Customer Service Development teamet har i uppdrag att driva digitala initiativ för en bättre kundupplevelse genom effektiv ärendehantering och smart FAQ. Nu söker vi dig som vill vara med och driva vår digitala utvecklingsresa!

Som vår Automation Developer
Kommer du att driva olika aktiviteter, initiativ och projekt som ökar vårt self-serviceerbjudande med syfte att öka både kund- och medarbetsnyttan för att totalt stötta den sömlösa kundresan hos Tre. I arbetet kommer du att utveckla samt underhålla våra interna och externa plattformar samt kravställa IT-utveckling av nya funktioner för att stötta produktutvecklingen för kundservices system.

Tillsammans med teamet driver du Customer service mot en mer digital kundresa. Det innebär att identifiera och driva utvecklingsinitiativ samt lägga en strategisk plan. Vidare bidrar du med kloka insikter om senaste trenderna inom digitalisering för att ständigt utmana och utveckla strategier och arbetssätt. I rollen har du både interna och externa kontaktytor där du säkrar kvalitét och har uppföljningsarbete kring leveranser och resultat.

Du kommer se fram emot att

• få stora möjligheter att bredda dig inom din roll och vara med på vår 5G resa där ny teknik samt funktionalitet ständigt levereras.
• ha en plats på en av Sveriges bästa arbetsplatser (jajamen, flera år i rad har vi blivit utnämna till ett Great place to work).
• ingå i en kundserviceorganisation som vunnit priser för empatiskt bemötande och har ungefär en miljon kontakter varje år.
• tillhöra den avdelningen som driver utvecklingen av kundservice till nästa nivå genom digitalisering och automation.

Mer om dig
Din vana av problemlösning, kunskap kring projektarbete och förståelse kring administration av digitalisering, gärna i en kundorienterad funktion, har gjort dig framgångsrik hos tidigare arbetsgivare. Du har en verksamhetsförståelse, insikter om kundbehov och ser hur tekniken kan skapa ett värde genom tillgänglighet och enkelhet. Vi ser att du kan angripa olika typer av utmaningar och frågeställningar genom att vara entreprenöriell och operativ.

Som person gillar du att jobba med problemlösning, tänka nytt, utvecklas och utmana gamla arbetssätt. Då det ingår många kontaktytor ser vi att du är en kommunikativ person och kan hantera olika stakeholders.

Vi tror att du har några års erfarenhet från en kravställande roll, från affären eller mer IT-nära. Det är en bonus om du tidigare har arbetat med utveckling för self-service, ärendehanteringsystem, CMS, SaaS, Communitys och Chatbotar. Därtill är du van att röra dig i en miljö där tekniken och förutsättningarna förändras kontinuerligt.

Ansökan
Intressant, eller hur? Vi tar emot ansökningar via denna annons och flitiga som vi är, så jobbar vi löpande med vår rekryteringsprocess. Det betyder att tjänsten kan bli tillsatt redan imorgon, så tveka inte att visa ditt intresse så snart du har möjlighet.

Tillsättning av tjänsten sker enligt överenskommelse.

Vid frågor kontakta rekryterande chef Frida Brodén.

Varmt välkommen till Tre!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tre
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 mars 2023
  • Ansök senast: 13 april 2023

Besöksadress

Entretorget 5
None

Postadress

Entretorget 5
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


Business IT Service Manager

Business IT Service Manager

22 november 2024

NetSuite Developer

22 november 2024

Informationssäkerhetssamordnare

20 november 2024

19 november 2024