Customer Billing Representative till Telenor Connexion

Customer Billing Representative till Telenor Connexion

Arbetsbeskrivning

"Telenor Connexion erbjuder dig en chans att vara en del av ett av de mest intressanta områdena inom teknikindustrin där det arbete vi gör har en enorm inverkan på nästan alla områden i samhället. Vi är ett snabbväxande internationellt företag med stora möjligheter för din karriär framöver." Låter detta intressant? Sök rollen som Customer Billing Representative idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Som Customer Billing Representative på Telenor Connexion kommer du att ansvara för att leverera support av högsta kvalitet till våra kunder. Detta är en etablerad roll inom organisationen i ett team av seniora kollegor, där du kommer att förbereda och administrera fakturering av vår kundbas, med fokus på kvalitet och noggrannhet.
Du kommer att rapportera till Head of Billing och du kommer att vara placerad på vårt kontor i Solna. Telenor Connexion är ett företag där vi värdesätter att träffa varandra ansikte mot ansikte, och samtidigt värdesätter en sund balans mellan arbete och privatliv och flexibilitet. Därför har vi ett hybridarbetssätt där distansarbete är en flexibel lösning när det är lämpligt.

I den här rollen kommer du att samordna arbetet med Billing Operations-teammedlemmar och över hela organisationen, för att förse våra kunder med korrekta fakturor, korrekt kundimplementering och hantera kundernas förfrågningar.

Du erbjuds
- Ett samarbete med en engagerad konsultchef
- Erfarenhet från ett globalt företag

I denna roll kommer du att samordna arbetet med Billing Operations-teammedlemmar och över hela organisationen för att förse våra kunder med korrekta fakturor, korrekt kundimplementering och hantera kundernas förfrågningar.

Denna roll innebär en hög nivå av samarbete med andra avdelningar, inte minst Finance-teamet och Account Management-teamet. Du kommer att samordna arbetet med kundfakturering, inklusive implementering, och kundfaktureringsförfrågningar.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Ansvar för kunduppsättning, konfiguration och underhåll i olika system
* Koordinering av fakturering
* Administration av krediter
* Underhåll av prisinformation för kunder
* Förberedelse och administration av kundspecifika rapporter
* Hantering av kundförfrågningar avseende fakturering och fakturor


VI SÖKER DIG SOM
- Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande alternativt motsvarande arbetserfarenhet
- Minst 1 års erfarenhet av fakturering
- Erfarenhet från kundtjänst/faktureringssupport inom SLA-kritiska IT- eller telekomföretag, helst från B2B
- Erfarenhet av finans/redovisning/AR
- Flytande engelska, både i tal och skrift samt mycket goda kunskaper i svenska
- Mycket goda kunskaper i Excel

Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av telekom och IOT
- Salesforce / CRM
- Excel - Power Query
- MS Business Central

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
Detta är en central roll för vår framgång, och du kommer att vara mycket nära vår dagliga verksamhet. Under vissa perioder kan arbetet vara stressigt, eftersom du kommer att arbeta med snäva tidsfrister och många intressenter, både internt och externt.

Det är därför vi letar efter någon som strävar efter att alltid leverera bra service. Det är viktigt att du inte är rädd för att kavla upp ärmarna eftersom arbetet till största delen sker manuellt. Du behöver också vara självständig och ta egna initiativ.

Vidare behöver du vara ansvarstagande, proaktiv, ha hög integritet och vara en lagspelare. Eftersom du kommer att ge support till både våra kunder och en hög nivå av samarbete internt, behöver du social kompetens och ett kundservicetänk.

Du behöver vara administrativ, strukturerad med en stor förmåga att prioritera, skapa ordning och behålla fokus i stressiga situationer. Du bör också kunna vara kundfokuserad och samtidigt ha förmågan att se saker från olika perspektiv.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Telenor Connexion är en ledande skandinavisk leverantör av IoT-tjänster (Internet of Things) med över 20 års erfarenhet av att arbeta med företag över hela världen.

Vi är en global ledare inom uppkoppling av saker och hanterar mer än 17 miljoner anslutningar över hela världen för multinationella kunder som Volvo, Scania, Hitachi, Verisure Securitas Direct och Husqvarna. Vi tillhandahåller enkel och tillförlitlig tillgång till alla marknader i världen och gör det möjligt för branschledande aktörer att ansluta sina produkter och tjänster på global nivå inom alla vertikaler.
Telenor Connexion är ett specialiserat IoT-företag inom Telenor Group och tillsammans rankas vi bland de tre främsta IoT-operatörerna i Europa och bland de tio främsta i världen.

Med huvudkontor och teknikcenter i Norden har vi försäljningsrepresentation i Storbritannien, USA, Tyskland, Italien, Sydafrika, Sydkorea, Kina, Taiwan och Japan.

Telenor Connexion erbjuder dig en chans att vara en del av ett av de mest intressanta områdena inom teknikindustrin där det arbete vi gör har en enorm inverkan på nästan alla områden i samhället. Vi är ett snabbväxande internationellt företag med stora möjligheter för din karriär framöver. Telenor Connexion är en platt och människoorienterad organisation med attraktiva jobbförmåner där du kommer att ha möjlighet att påverka och bygga din roll och göra en verklig skillnad i att bygga vårt varumärke.

För mer information, besök www.telenorconnexion.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juli 2023
  • Ansök senast: 18 augusti 2023

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


21 november 2024