Customer Care Agent

Customer Care Agent

Arbetsbeskrivning

Vi söker efter en lagspelare som förstår innebörden av samarbete och god kundservice. Att vara rådgivande och pedagogisk ligger i din natur och vi tror att du kan utveckla oss lika mycket som vi kan utveckla dig.Du och teamet kommer utgöra vår viktigaste avdelning som dagligen möter våra kunder, därför tror vi att du enkelt kan anpassa dig till olika typer av människor, humör och tillsammans med dina kollegor lösa ärenden på ett enkelt och effektivt sätt.Att vara organiserad och ansvarstagande är viktigt vilket du säkert förstår då du kommer ha fullt ägandeskap av flera olika typer av ärenden samtidigt.
En vanlig dag på jobbet
På Lynes blir du en nyckelperson i vår dagliga drift, där du tillsammans med dina kollegor levererar branschens bästa och mest lyhörda support. Du kommer ingå i ett team bestående av teknikintresserade personer som brinner för att hjälpa våra kunder.Du kommer supportera företagskunder som använder vår tjänst. Det här innebär att du troligtvis är van att hantera flera system och program, samtidigt som du pratar med kunder.
Detta kommer du göra
Hantera inkommande ärenden via telefon och mail
Administrera kunders licenser
Konfigurering, felsökning och rådgivning kring kunders setup
Vårda kundrelationer
Samarbeta i felsökning med operatörer och underleverantörer
Rapportera buggar till våra utvecklare

Detta slipper du göra
Tidrapportera
Spendera tid i onödiga möten
Jobba i gamla och omoderna system
Arbeta ensamt och isolerat, utan stöd från kollegor och chefer
Jobba i en hierarkisk organisation, utan möjlighet att göra oss bättre

Kvalifikationer
Detta är du
Gymnasieutbildning
Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift

Plus i kanten
Erfarenhet av Zendesk eller annat ärendehanteringssystem
Kund- och återförsäljar-relationer
Telekom- och eller IT-relaterad support- och felsökningserfarenhet
Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska

Vår filosofi
För oss är du viktig, vem du är och vad du kan bidra med, för tillsammans bildar vi ett mästarlag.
Vi lever i en hybrid värld där vi utvecklar en tjänst som möjliggör just det. Vi respekterar varandra, vår fritid och work-life balance är viktigt för oss.
Som bolag är vi platta, decentraliserade och ödmjuka (om vi nu får säga det själva). Vi har kontor runt om i landet och även i Kroatien, förhoppningsvis har du nära till något av dem. Men det spelar mindre roll, så länge du är en match med oss!
Om Lynes
Vi är digitala pionjärer från Sverige, ett SaaS-företag som har utvecklat, testat och justerat Lynes mot den tekniskt mogna svenska marknaden i några år. Där har vi lärt oss massor vi tar med oss när vi utforskar resten av världen. Vår plattform som inkluderar (mobil-)telefoni, videomöten, chatt och samarbete – allt prydligt hopbyggt i en och samma app.
Vi har snabbt vuxit till en av de största svenska oberoende leverantörerna och har över 3 000 nöjda kunder med över 45 000 användare.
Vårt mål har alltid varit den globala marknaden, för bra kommunikation är inte bara för oss svenskar. Det är för alla!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lynes Technologies
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2024
  • Ansök senast: 1 december 2024

Liknande jobb


Internal IT

Internal IT

29 november 2024

IT-Servicedesk/support tekniker

IT-Servicedesk/support tekniker

29 november 2024

29 november 2024