OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du duktig på att kommunicera pedagogiskt och förstår vikten av att anpassa sin service gentemot affärspartnerns förmåga och förutsättningar?
Nordic Retail Group söker nu för vår kunds räkning Customer Care Agents att representera American Express med start omgående. I denna tjänst kommer du att arbeta med att hantera befintliga affärspartners till Amex i Sverige inom betallösnings- och kortacceptanssegmentet. Du kommer vara en viktig länk i relationen med affärspartners där du dagligen kommer hålla aktiv kontakt för att säkerställa kvalitén inom betallösningssektorn.
Om American Express
American Express är idag världens största kort- och reseföretag med fler än 90 miljoner kort medlemmar och partners inom alla branscher världen över.
AMEX etablerades i Sverige redan under 1970-talet och har senaste åren en stark tillväxt med hundratusentals aktiva användare av sina tjänster och produkter.
Dina arbetsuppgifter
- Telefonsamtal till befintliga affärspartners på den svenska marknaden.
- Säkerställa optimerad hantering i betalnings, & kortacceptans processen.
- Följa upp kvalitén i leveransen av betalkortstjänster till affärspartners.
- Supportera nya affärspartners i tekniska uppsättningen för kortacceptans.
Din bakgrund
Vi tror att rollen passar en junior-profil som nyligen avslutat sin utbildning eller har något års arbetslivserfarenhet. Gärna inom kundtjänst, eller service inom B2B / B2C.
Du innehar personliga egenskaper väl lämpade att enkelt etablera en solid kontakt med andra människor och skapa en god relation, tack vare din sociala kompetens och förmåga att läsa av och anpassa dig till rådande förutsättningar.
Du ger ett seriöst och professionellt förtroendeingivande första intryck.
Du agerar snabbtänkt och skapar enkelt en egen förståelse för eventuella problem och kommunicerar lösningsorienterat och pedagogiskt i dessa situationer.
Vi söker dig som
- Har erfarenhet av kundservice arbete minst 1år
- Har erfarenhet av kundrelationer, (gärna inom B2B)
- Har förmåga att förstå tekniska processer
- Har förmåga att formulera sig professionellt i tal & skrift
- Har minst gymnasiekompetens
Personliga egenskaper
- Social och utåtriktad
- Agerar lösningsorienterat
- God kommunikationsförmåga
- Hjälpsam och ansvarstagande
- Lättlärd och snabbtänkt
- God logisk och analytisk förmåga
Vi erbjuder dig
- En plats i ett fantastiskt team
- Fast månadslön
- Schyssta villkor och försäkringar
- Stora utvecklingsmöjligheter
Övrigt
- Omfattning: Heltid, 100%
- Arbetstider: Vardagar, dagtid
- Lön: Fast månadslön
- Start: Omgående
- Plats: Stockholm
Till vardags arbetar du i våra fina lokaler centralt beläget på Östermalm i Stockholm och har viss möjlighet att arbeta remote.
Tjänsten beräknas tillsättas omgående därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Johan Åberg på: aberg@nordicretailgroup.com
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder. Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning.
Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!
Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.