OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Teamet på American Express växer och Nordic Retail Group söker nu en Customer Care Agent att representera American Express med start omgående. I denna tjänst kommer du att arbeta med att hantera befintliga affärspartners till American Express (AMEX) i Sverige. Du kommer vara en viktig länk i relationen med affärspartners där du dagligen kommer hålla aktiv kontakt för att säkerställa kvalitén inom betallösningssektorn.
Om American Express
American Express är idag världens största kort- och reseföretag med fler än 90 miljoner kort-medlemmar och partners inom alla branscher världen över.
AMEX etablerades i Sverige redan under 1970-talet och har senaste åren en stark tillväxt med hundratusentals aktiva användare av sina tjänster och produkter.
Dina arbetsuppgifter
- Telefonsamtal till nya och befintliga affärspartners på den svenska marknaden.
- Följa upp kvalitén i leveransen av betalkortstjänster till affärspartners.
- Supportera nya och befintliga affärspartners i generella frågor.
Din bakgrund
Vi tror att rollen passar en junior-profil som nyligen avslutat sin utbildning eller har något års arbetslivserfarenhet, gärna inom kundtjänst.
Vi söker dig som
- Har förmåga att formulera dig på svenska professionellt i tal & skrift
- Med fördel har erfarenhet av kundservice
- Med fördel har erfarenhet av kundrelationer
- Har minst gymnasiekompetens
Personliga egenskaper
- Social och utåtriktad
- Agerar lösningsorienterat
- God kommunikationsförmåga
- Hjälpsam och ansvarstagande
- Lättlärd och snabbtänkt
Vi erbjuder dig
- Arbetsplats i fina lokaler på Östermalm
- Fast månadslön
- Bra villkor och försäkringar
- Stora utvecklingsmöjligheter
Övrigt
- Omfattning: Heltid, 100%
- Arbetstider: Vardagar, dagtid
- Lön: Fast månadslön
- Start: Omgående
- Plats: Stockholm
Tjänsten beräknas tillsättas omgående därför sker intervjuer löpande så ansök snarast. Frågor (ej ansökningar) om tjänsten kan ställas till Karina Nilsson på: karina.nilsson@nordicretailgroup.com
Om Nordic Retail Group
Nordic Retail Group är en fullservice retail byrå, som grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla fyra nordiska länder. Vi fokuserar på att hjälpa våra kunder att bygga sina varumärken och nå sina mål genom att erbjuda bemanning, rekrytering, creative studio, och andra innovativa uppfinningar för våra kunder. Vi har byggt ett starkt team och vi vet vad som krävs för ett varumärke att lyckas inom retail och hur man ökar försäljning både lokalt och globalt.
Vi värdesätter högt att ha ett mångsidigt team med olika typer av erfarenheter och bakgrunder som ingår i gruppen. Det är viktigt för oss att alla känner sig värderade, uppskattade och som en viktig del av vårt team. Det viktigaste är att vi vill att vår personal ska älska att komma till jobbet. Som våra grundare alltid säger: “Du ska inte bara vissla på väg hem från kontoret - utan också på väg till kontoret”.
Besök vår hemsida www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.