Customer Care Agent till Sergel i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Creating opportunities for people and businesses
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer. Vi jobbar alltid för att hitta nya affärsmöjligheter, utmana marknaden och därmed bli än mer konkurrenskraftiga. Vi vill ständigt bibehålla en kultur där våra medarbetare kan utvecklas tillsammans med företaget och ha roligt med sina kollegor på vägen.

Vi söker dig som är redo för nya spännande utmaningar!
För att lyckas i rollen som Customer Care Agent hos oss på Sergel ser vi att du kommer in med en positiv energi, stort tålamod och en stark känsla för service. För att trivas i rollen så motiveras du av tydliga mål och resultatfokus samt är van vid att arbeta effektivt där du alltid strävar efter att göra ditt bästa.

Om rollen
Som Customer Care Agent kommer du på ett personligt, proaktivt och effektivt sätt hantera inkommande inkassoärenden via telefon och vårt affärssystem.
Ditt arbete följs upp inom olika fokusområden kontinuerligt i syfte att ständigt utveckla dig i rollen.
Rollen kräver detaljkunskaper inom inkassoprocessen, anställningen inleds därför med en tre veckors lång utbildning för att göra dig redo.
Sergel arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling.

Du kommer i rollen till exempel att:
Hitta rätt betalningslösning tillsammans med kunden
I vissa fall erbjuda avbetalningsplan och anstånd
Administrera dina ärenden i olika affärssystem

Vem söker vi?
Vi söker dig som är snabblärd, trivs med telefonen som ditt närmaste verktyg och har en mycket god kommunikativ förmåga. Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha en vilja att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser också att du har en positiv inställning till förändring och utveckling samt har förmågan att hantera olika typer av kundsamtal. Med en hög arbetsmoral och ett stort engagemang ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.

Kvalifikationer
Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning eller administration
God system- och datorvana
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
Meriterande med erfarenhet inom reskontra och inkasso

Känner du igen dig? Ansök nu! . Rekryteringen sker löpande och därför kan tjänsten tillsättas innan ansökningsdatumet löper ut.

Övrigt:
Omfattning- Heltid
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Startdatum 7 juni. Utbildningstillfällen startar detta datum och därför är det viktigt att du är tillgänglig detta datum. 

Varmt välkommen med din ansökan via annonsen. Vi tar inte emot ansökningar via mejl.
Du är välkommen att ta kontakt med rekryterande chef Eva Hankers, eva.hankers@sergel.comeller rekryterare Anna Hedin, anna.hedin@sergel.comom du har några frågor.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Nästa steg efter inskickad ansökan
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Sergel Kredittjänster valt att jobba med arbetspsykologiska tester i våra urvalsprocesser. Vi använder tester som en del i rekryteringen för att vi vet att verktyg som MAP och Matrigma gör urvalsprocesser mer träffsäkrare och rättvisare för de som söker den utlyste tjänsten. Alla personer bedöms alltså på samma sätt och vi kan vara säkra på att inte förfördela någon och enbart bedöma det som är relevant.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2021
  • Ansök senast: 16 april 2021

Liknande jobb


Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

19 november 2024

Handläggare till Svea Inkasso

Handläggare till Svea Inkasso

4 november 2024

4 november 2024

Serviceinriktad inkassohandläggare

1 november 2024