Customer Care Agent to Sergel in Skellefteå

Arbetsbeskrivning

“Creating opportunities for people and businesses”
På Sergel bryr vi oss om varandra och stärker individer genom goda insikter, omtanke och stort engagemang. Tillsammans jobbar vi med ett tydligt ägandeskap & delat ansvar gentemot våra uppdragsgivare som genererar långsiktiga & lojala affärsrelationer.
Vi söker dig som kan jobba heltid under hela sommaren för att täcka upp för vår ordinarie personal samt har möjligthet att börja 18 maj. Vi kommer att kickstarta med en introduktion på 8 heldagar som kommer att innehålla viktiga delar för att lyckas i rollen, både teori och praktiska övningar.

Arbetsuppgifter:
I rollen som Customer Care Agent kommer du på ett personligt, proaktivt och effektivt sätt administrera inkommande fakturaärenden. Du blir en del av ett team med fokus på reskontra/inkasso som idag består av ca 30 medarbetare uppdelat på två teamledare. 
Vidare kommer du att ansvara för att hantera och administrera inkommande ärenden via telefon och mejl. Dina kunder som du kommer att ha kontakt med har antingen fått en faktura som de inte har betalt eller så är fakturan redan hos inkasso. Ditt arbete följs upp inom olika fokusområden kontinuerligt i syfte att ständigt utveckla dig i rollen. Sergel arbetar löpande med utbildning och kompetensutveckling.
Du kommer i rollen till exempel att:
Hitta rätt betalningslösning tillsammans med kunden
I vissa fall erbjuda avbetalningsplan och anstånd
Administrera dina ärenden i olika affärssystem

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen ser att du kommer in med en positiv energi, stort tålamod och en stark känsla för service. Vidare ser vi att du är snabblärd och trivs med telefonen som ditt närmaste verktyg. Du ska ha lätt för att samarbeta med ditt team, vara lyhörd för din omgivning och ha viljan att utvecklas tillsammans med företaget. Vi ser att du har en positiv inställning till förändringar och har både förmågan och modet att agera vid i olika typer av situationer. Med en hög arbetsmoral och ett stort engagemang ser vi att du tar dig an rollen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt.

Kvalifikationer
Relevant arbetslivserfarenhet inom exempelvis kundtjänst, handläggning eller administration. Gärna inom reskontra och inkasso.
God system- och datorvana
Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska

Övrigt
Omfattning- Heltid med start 18maj
Visstidsanställning med chans till förlängning om behovet finns
Kontorstider

Nästa steg efter inskickad ansökan
För att matchningen oss emellan ska bli så bra som möjligt har vi på Sergel Kredittjänster valt att jobba med arbetspsykologiska tester i våra urvalsprocesser. Vi använder tester som en del i rekryteringen för att vi vet att verktyg som MAP och Matrigma gör urvalsprocesser mer träffsäkrare och rättvisare för de som söker den utlyste tjänsten. Alla personer bedöms alltså på samma sätt och vi kan vara säkra på att inte förfördela någon och enbart bedöma det som är relevant.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sergel Kredittjänster
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 februari 2020
  • Ansök senast: 6 mars 2020

Liknande jobb


Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

Senior kundservicemedarbetare till SH Pension

28 december 2024

Kundtjänst och Logistik

28 december 2024

28 december 2024