Customer Care Agent + Warehouse

Arbetsbeskrivning

SICK AB och SICK AS ingår i koncernen SICK som grundades 1946. Med ca 11 000 anställda och en global verksamhet är vi idag en världsledande tillverkare av sensorer, säkerhetssystem och produkter för automatisk identifiering. Vårt primära marknadsfokus ligger i Europa. Vi är idag 75 anställda med en omsättning på ca 400 miljoner SEK. Vår verksamhet är idag indelad i affärsområdena Factory Automation, Logistics Automation och Process Automation. SICK har ett stort produktutbud med egen utveckling och klassas som marknadsledande på sensorer.

Se företagsfilmen på YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=DazejUdV2Pc

Nu söker SICK Sverige en Customer Care Agent + Warehouse

Arbetsuppgifter

I denna roll arbetar du nära kunder och tar ansvar för hela orderflödet, från beställning till leverans och korrekt utställd faktura. Du arbetar med både löpande och proaktiv kundsupport, teknisk support och säkerställer kontinuerligt att företagets kunder får bästa möjliga service genom hela kedjan. Du ger dagligen företagets kunder support via e-post och telefon. Också offertarbete ingår i tjänsten. Då många ärenden handlar om tekniska frågor ligger i denna roll även ansvaret att koordinera vidare till relevant avdelning. I den här rollen kommer du även fungera som stöd för lageransvarig genom att täcka upp när denne är ledig. Därför kommer du även lära dig våra processer kopplade till lagret.

Syfte och mål med rollen

I rollen tar du ägarskapet om de inkommande frågor och ärenden som kommer in. Genom hög tillgänglighet, flexibilitet, servicenivå och teknisk kunskap säkerställer du ökad kundnytta, nöjdhet och ökande försäljning. Till din hjälp har du kompetenta och serviceorienterade kollegor och tillsammans ser ni till att företagets kunder alltid får bästa möjliga service, support och bemötande.

Ansvarsområden

• Försäljnings- och ordersupport
• Administration av kunddatabas
• Redundans för lager

Bakgrund och utbildning

• Minst Gymnasieutbildning
• God datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem
• Goda kunskaper i Global SAP och CRM 365
• Tekniskt intresse
• Arbetslivserfarenhet inom automation är meriterande
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort är ett krav

Personliga och professionella egenskaper

Vi söker dig som är ansvarsfull, drivs av att ge service och uppskattar att ha kontakt med kunder och kollegor. Som person är du en utpräglad lagspelare, du är ansvarstagande och lösningsorienterad. Även när det är många bollar i luften så klarar du av att vara strukturerad och noggrann och du kan självständigt planera ditt arbete. Vi ser vidare att rätt kandidat har ett flexibelt och ödmjukt förhållningssätt och att du trivs i en snabbrörlig, föränderlig miljö. Du har ett intresse för teknik och en vilja att utvecklas som gör att du växer i denna spännande roll.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och motivation hos sökande kandidater.

I denna rekrytering samarbetar SICK med PS Partner. Har du frågor så kontakta gärna Louise Harrysson 072 311 98 39 eller louise.harrysson@pspartner.se Vi arbetar med ett kontinuerligt med urval så sänd in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PS Partner AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 9 juli 2021

Besöksadress

Första Långgatan 18
None

Postadress

Första Långgatan 18
Göteborg, 41328

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

25 november 2024

2nd line supporttekniker

25 november 2024