Customer Care Center Chef

Arbetsbeskrivning

Företaget har ett starkt fokus på energieffektivisering och erbjuder integrerade lösningar inom industriprocesser, fastighetsautomation, datacenter/nätverk, energi och infrastruktur samt bostäder.Schneider Electric möjliggör säker, pålitlig och effektiv energiförsörjning för kunder i alla branscher.Läs mer på: www.schneider-electric.se Vi söker en ledare till vårt Customer Care Center Nuvarande befattningshavare går nu vidare till nya utmaningar inom vår koncern och vi söker därför hans efterträdade som operationell chef för vårt Customer Care Center.Vi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av att leda en kundtjänst och att leda ledare i en dynamisk, service och supportorienterad organisation med teknisk inriktning. Arbetsuppgifter I rollen, är din huvudsakliga uppgift att tillsammans med ditt ledarteam för verksamheten säkerställa att verksamheten drivs och utvecklas i linje med företagets vision och målsättningar. Detta innebär att du kommer att: Genom de ledare som rapporterar till dig, leda verksamheten inom CCC som består av Customer Service Frontline, Quotation & Order design och Technical Product Management/Technical Support Ansvara för att verksamheten bedrivs i linje med företagets målsättningar för lönsamhet och kundnöjdhet Säkra att en väl fungerande organisation som ger förutsättningar för medarbetarutveckling och god prestation Införa processer och strukturer i verksamheten som ökar graden av merförsäljning och debiterbarhet av våra tekniska specialist tjänster Företräda verksamheten i såväl internt som externt sammanhang Befattningen är placerad i Nyköping och innefattar resor i tjänsten, både inrikes och utrikes.Kravprofil Vi söker dig som i första hand har längre erfarenhet av att leda arbete i kundcentermiljö miljö och vi ser gärna att du har erfarenhet av att leda ledare.Har du erfarenhet av att implementera telefonilösningar i kundtjänstmiljö är detta meriterande.Du kan också ha en bakgrund som ledare i en teknisk support eller offertverksamhet.Ditt ledarskap kännetecknas av ett coachande förhållningssätt med tydlig målstyrning Du är en van IT-användare och har mycket god kunskap inom Officepaketet.Har du också erfarenhet av SAP är detta meriterande.Då resande i arbetet ingår, är B-körkort är nödvändigt och du behärskar svenska och engelska mycket väl i tal och skrift.Vi lägger stor vikt vid din personlighet och söker dig som har lätt att samarbeta och en väl utvecklad kommunikationsförmåga.För dig, är det också en självklarhet att sätta kunden i centrum och du har förmåga att omsätta kundens behov till affärsmöjligheter.Du har en mycket god organisatorisk och administrativ förmåga lätt att "hålla många bollar i luften samtidigt" utan att tappa fokus och kontroll i ditt arbete.Vårt erbjudande Du erbjuds ett självständigt arbete med frihet under ansvar och många kundkontakter. Registrera din ansökan via www.schneider-electric.se/jobb så snart som möjligt, dock senast den 30 juli (urval sker löpande).Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


9 januari 2025

2 januari 2025

2 januari 2025

2 januari 2025