Customer Care Coordinator till TOMRA

Customer Care Coordinator till TOMRA

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Vill du vara med och leda vägen mot en grönare och mer hållbar framtid? Vad bra, för nu har du chansen. Vi söker nämligen efter TOMRAs nya Customer Care Coordinator. Är du serviceminded, har ett tekniskt intresse och vill vara en del av ett företag som är dedikerat till att minska miljöpåverkan så kan detta vara din drömposition!

På TOMRA välkomnas du av ett sammanhållet team med god gemenskap, här hjälps man åt och har kul tillsammans. TOMRA sitter i nya och fina lokaler vid Stäket i Järfälla.

Om rollen

I rollen som Customer Care Coordinator hos TOMRA kan du förvänta dig en varierad arbetsdag. Du kommer ingå i ett kompetent och engagerat team på nio personer vars dagliga arbete består av att hjälpa och guida TOMRAs kunder. Dina uppgifter kommer inkludera att hantera ärenden som rör nya installationer, felanmälningar, kontinuerlig service och underhåll, samt att planera och koordinera teknikernas arbetsdag. Hur du hanterar felanmälningarna varierar mellan att lösa ärendet online eller att boka ut en tekniker på plats. Du kommer att vara en nyckelspelare vad gäller att lösa tekniska problem och arbeta administrativt med att hantera och skapa ärenden i affärssystemet IFS.

Om du är en tekniskt kunnig person som gillar problemlösning och brinner för att hjälpa andra, så är detta rollen för dig!

Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Hantera inkommande kundärenden via telefon och mejl
• Vägleda och hjälpa kunderna att lösa felanmälan online
• Jobba med proactive service
• Följa upp avdelningens KPI:er
• Planera och rapportera om samtliga serviceuppdrag
• Fakturera och granska fakturor

Vem vi tror att du är

För att lyckas i rollen som Customer Care Coordinator på TOMRA tror vi att du har följande egenskaper och kvalifikationer:

• Tidigare erfarenhet av arbete inom kundservice/firstline support där du hanterat kundkontakter via telefon och mejl.
• Teknisk fallenhet och förmåga att snabbt lära dig om våra produkter och tjänster.
• Förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö och anpassa dig till nya utmaningar.
• Ambition att växa och utvecklas i din roll.
• Detaljfokuserad med stort engagemang för problemlösning.
• En kundfokuserad inställning med en passion för att leverera enastående service.
• Goda kunskaper i Officepaketet och erfarenhet av system- och datorarbete.
• Flytande svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande punkter (ingen kan ju allt, men kanske har just du något nedan):

• Tidigare erfarenhet som team- eller arbetsledare
• Tidigare erfarenhet som teknisk support
• Erfarenhet av roll inom planering och/eller koordinering

Vem vi tror att du är:

För denna roll är inte bara din arbetslivserfarenhet viktig, utan även dina personliga egenskaper. Vi tror att du är en serviceminded och kundfokuserad person med förmågan att prioritera och strukturera ditt arbete. Du är flexibel och prestigelös, vilket gör dig anpassningsbar i olika situationer och en bra lagspelare. Vidare är du en problemlösare som vill bidra till utveckling framåt. Sist men absolut inte minst, motiveras och drivs du av att hjälpa andra.

Om tjänsten

• Start: Omgående/enligt överenskommelse
• Omfattning: Heltid, 38.75 timmars arbetsvecka
• Plats: Allmänningsvägen 75, Järfälla. Med möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov
• Arbetstider: Varierar mellan 7.30-16.00 och 08.00-16.30

Om företaget

TOMRA Group är en norsk koncern som är noterad på Oslo-börsen. Företaget grundades 1972 och började med design, tillverkning och försäljning av returautomater. Idag skapar företaget sensorbaserade lösningar för optimal resursproduktivitet inom flera olika områden. Organisationen är indelad i tre affärsområden: TOMRA Collection, TOMRA Recycling och TOMRA Food.
TOMRA Systems AB (Sverige) grundades 1990 och har ca 60 anställda inom områdena marknad/försäljning/service och installation av returautomater. TOMRAs servicenätverk är indelat i regioner och täcker hela Sveriges yta.

Globalt har TOMRA över 5 000 anställda och över 100 000 installationer i fler än 100 marknader. Sverigeorganisationen tillhör regionen Northern Europe med länderna Sverige, Norge, Finland, Danmark, Estland, Lettland, Litauen och Island. TOMRA upprätthåller ett starkt engagemang genom hela organisationen för att säkerställa att företagets aktiviteter är positiva bidrag till samhället och miljön. TOMRAs lösningar har varit en framgångssaga i över 45 år och bidrar till en grönare värld för konsumenter, företag och miljön.

TOMRA präglas av en familjär stämning där personal trivs och stannar länge. Det finns stora möjligheter till karriärutveckling inom företaget, både i Sverige och utomlands. Vidare erbjuder TOMRA friskvårdbidrag, friskvårdstimme och sjukvårdsförsäkring. Du som anställd har även möjlighet att arbeta hemifrån vid behov. Här kan du läsa mer om TOMRA (www.tomra.se)

Om du är redo att vara en del av TOMRAs gröna vision och tror att du är rätt person för denna spännande roll, väntar vi på din ansökan! Join us on the journey to a greener future!

The Place – Where happy work happens

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget. Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!

The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2023
  • Ansök senast: 16 december 2023

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024