Customer Care Heroes

Customer Care Heroes

Arbetsbeskrivning

Hösten betyder högsäsong för oss på Nordic Nest, och inför den söker vi flera nya kollegor som vill vara med och skapa en kundupplevelse i världsklass!


Vi är säkra på att det finns väldigt många andra företag som skulle skriva under på att kundnöjdheten är viktig, och något som man aktivt strävar efter. Men hos oss är det mer än så. Vi vill inte bara ha nöjda kunder, vi vill skapa ett värde långt bortom själva köpet. Vår allra första grundsten är att vi ska skapa världens bästa kundupplevelse, och det gör vi genom att vi faktiskt bryr oss om våra kunder, på riktigt.
Tjänsterna kommer ha start löpande under hösten och vi söker kollegor till alla våra avdelningar inom Customer Care: Retur, Reklamation och Kundservice för båda våra varumärken Nordic Nest och Svenssons i Lammhult.
Om rollen;
Som Customer Care Hero hos oss kommer du ha en otroligt viktig roll och direkt påverkan på vårt gemensamma resultat.
Inom Customer Care jobbar vi med returhantering, reklamationer och kundservice. Beroende på avdelning kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter variera, men alla har samma fokus: att leverera världens bästa kundupplevelse och hjälpa våra kunder att skapa hem att älska.
Våra arbetsuppgifter handlar om att;
Bemöta våra kunder och hantera ärenden via telefon, mail och chatt
Leverera förstklassig service genom ett omtänksamt och lösningsorienterat förhållningssätt
Hantering av reklamationer
Hantering av returer (uppack, strulhantering och återbetalning)
Arbeta för att skapa en kundnöjdhet i världsklass i varje enskilt arbetsmoment
Arbeta mot uppsatta mål

Motiveras du av en roll med mycket ansvar där du får vara med och bidra till teamet med nya idéer och hitta ständiga förbättringar så kan detta vara rätt utmaning för dig!
Om dig;
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen ser vi att du har en passion för kundservice och vet att det är ”det lilla extra” som gör hela skillnaden. Du har lätt för att lära dig nya saker och tycker om att arbeta i en tempostark och energifylld miljö med snabba förändringar.
Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och tycker om att arbeta i team samtidigt som du tar ett stort egenansvar. Du har mycket goda kunskaper i engelska och svenska i både tal och skrift. Då vi är en internationell organisation ser vi ytterligare språkkunskaper i något av av de nordiska språken, tyska, holländska, spanska eller franska som meriterande.
Som person är du positiv, lyhörd och kommunikativ, du trivs med att vara del av ett engagerat team som alla arbetar tillsammans för att nå våra uppsatta mål.

Välkommen hem!
Vi erbjuder dig en fantastiskt rolig höst/vinter tillsammans med grymma kollegor - vill du bli en del av vårt team? Vänta inte med att skicka in din ansökan!
Tjänsten är på deltid med goda möjligheter att arbeta heltid under perioder. Inledningsvis kommer vi erbjuda en visstidsanställning, men för rätt person finns goda möjligheter till förlängning.
Arbetstiden är förlagd till kontorstider på vardagar, vi arbetar på plats på vårt fantastiskt härliga kontor i Kalmar! Vid intensiva perioder och högt tryck, t ex i samband med Black Friday (vecka 47) och julhandeln i december, kan arbete på kvällar och helger förekomma.
Vi kommer anställa ett flertal nya kollegor till hösten och kommer därför ha startdatum löpande från och med september till december.
Vi tror att talang och personliga egenskaper säger mer om din framtida prestation än vad din dokumenterade erfarenhet gör, därför använder vi personlighetstester i ett tidigt skede i rekryteringsprocessen.
Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Nest Kalmar
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2022
  • Ansök senast: 15 september 2022

Postadress

Stämpelvägen 3
Kalmar, 39470

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024