OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
ALD Automotive är en del av en stor internationell koncern inom leasingindustrin med kontor i 43 länder. Det svenska bolaget har sitt huvudkontor i Täby och behöver nu förstärka sin kundserviceavdelning med en erfaren Customer Care Manager. Företaget står inför en stor förändring anpassad till kundresan och vi söker därför dig som kan bidra med tidigare erfarenheter av förändringsprocesser i en större kundservicegrupp och kan uppvisa goda resultat från detta. Hos ALD får du möjlighet att komma in med nya idéer, nytt strategiskt tänk och höja ribban för hela kundservice.
Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Care Manager kommer du bland annat:
• Leda, utveckla, coacha och motivera din grupp bestående av 10 kundservicemedarbetare i linje med ALD:s strategiska mål
• Aktivt arbeta för utvecklingen av kundresan och identifiera åtgärder kopplade till strategin
• Driva teamutvecklingen och sträva efter att varje individ ska nå sin fulla potential
• Säkerställa att personalen har rätt kunskap och förutsättningar för att leverera kundservice i världsklass med stor noggrannhet och kvalité
• Arbeta med och förbättra KPI:er och nyckeltal
• Säkerställa att alla i teamet följer riktlinjerna för de anställda i deras kundrelationer
• Ansvara för all personaladministration kopplat till rollen som Customer Care Manager
Kvalifikationer
För att passa och göra succé i rollen ser vi gärna att du har:
• Minst två års erfarenhet av personalansvar för en större kundservicegrupp
• Flera års erfarenhet av att förbättra kundresor i en B2B- och B2C miljö
• Erfarenhet av större förändringsprocesser med goda resultat
• Erfarenhet av att öka kundnöjdheten
• God kunskap av CRM-system, Salesforce är meriterande
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
• B-körkort
Dina personliga egenskaper
Du är en driven person som med din positiva attityd inspirerar, motiverar och coachar dina medarbetare för att nå uppsatta mål och ser till att alla trivs. Du presterar bäst i en föränderlig arbetsmiljö där din flexibilitet och snabba anpassningsförmåga kommer vara en framgångsfaktor för att lyckas i rollen. Du är analytisk, ansvarsfull, trygg och rutinerad i din roll som ledare. Utöver det är du även mycket kundorienterad och arbetar innovativt för att effektivisera arbetsprocesser.
Uppdraget
Det här är ett konsultuppdrag via The Place där intentionen är att övergå till anställning hos ALD efter 6 månader. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt, dock senast i mitten av maj.
Låter det intressant?
Intervjuer sker löpande så känner du att tjänsten som kundservicechef på ALD Automotive skulle kunna vara något för dig, sök denna roll redan idag för imorgon kan det vara för sent!
Om ALD Automotive - Ett av Sveriges ledande leasingföretag
ALD Automotive är ett av världens ledande leasingbolag och ett dotterbolag till den franska bankkoncernen Société Générale med nära 1,76 miljoner bilar och 6 500 medarbetare i 43 länder. Vi är specialiserade på fordonsleasing till företag och i vårt koncept ingår fullständig outsourcing av våra kunders hela bilparker. Vårt strategiarbete fokuserar på att få branschens nöjdaste kunder genom att leverera hållbara mobilitetslösningar. Genom att överlåta ansvaret för driften av bilparken till oss får våra kunder större frihet att koncentrera sig på att driva sin kärnverksamhet. ALD Automotive är märkesoberoende och finansierar alla märken. Läs gärna mer på www.aldautomotive.se
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling