Customer Care Manager till internationellt bolag

Arbetsbeskrivning

Till Kund söker vi nu en affärsdriven Costumer Care Manager. Detta är ett konsultuppdrag via The Pace på heltid med start omgående. Uppdraget är en visstidsanställning som beräknas pågå till och med januari 2019. Placering för uppdraget är i Kista.

Ditt uppdrag

I rollen som Costumer Care Manager kommer du tillhöra en avdelning med 50 anställda där du kommer ha två supervisors och en teamledare som rapporterar direkt till dig. I rollen ingår ansvar för den totala driften av avdelningen. Detta innebär att tillgodose behoven hos företagets kunder samt stödja serviceorganisationen och övriga verksamheter inom organisationen i Sverige. Vidare leder och fördelar du arbetet och driver projekt för att ständigt förbättra och stärka upp verksamhetens kundrelationer. Du ansvarar även för att skapa en vänlig och önskvärd arbetsmiljö. Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter i rollen:


         Ansvara för hantering av Callcenter verksamheten samt budgetuppföljning
         Ansvara för implementering av nya verktyg/processer/system samt säkerställa driftkvalitet
         Ge vägledning och stöttning till Callcenter Supervisors
         Se till att alla medarbetare har rätt kompetens för att möta kundernas och verksamhetens behov
         Se till att processer följs enligt definierade globala processer inom organisationen
         Utveckla Costumer Care Center för att stödja hela serviceorganisation
         Säkerställa en effektiv hantering och uppföljning av frågor från kund


Din bakgrund

För att axla rollen är det viktigt att du haft en liknande roll sedan tidigare, vi söker sig som är en stark ledare och har gedigen erfarenhet från kundservice. Vi tror att du har flera års erfarenhet från att driva och leda personal i utvecklingsarbete. Du är en god kommunikatör och kommunicerar obehindrat på engelska och svenska, i tal och skrift. Vi anser det meriterande om du tidigare arbetat i Salesforce och SAP.

Du motiveras att leverera mätbara resultat samtidigt som du har kundupplevelsen i fokus och står för och tar ansvar för dina beslut. Du har ett affärstänk och intresse av att utveckla relationer och är som person analytiskt och sifferorienterad. Vidare är du en positiv problemlösare som på ett energigivande och entusiasmerande sätt för avdelningen framåt och ser såväl enskilda individer som teamets utvecklingsmöjligheter.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Clara Forsberg (clara.forsberg@thepace.se) och konsultchef Annika Domeij (annika.domeij@wise.se).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Pace Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast plus rörlig lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 5 juni 2017

Besöksadress

Sveavägen 13
None

Postadress

Sveavägen 13
Stockholm, 10422

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024