Customer Care Manager till Samsung

Customer Care Manager till Samsung

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Customer Care Manager för en spännande möjlighet hos vår kund Samsung! Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och gäller tills vidare.
Customer Care Manager ansvarar för att leda Customer Care-teamet med huvudfokus på att säkerställa och optimera en högkvalitativ kundupplevelse genom alla kontaktpunkter. Rollen innebär att hantera eskalerade kundärenden och att arbeta proaktivt för att förbättra kundprocesser.
Customer Care-teamet representerar kundernas röst och ansvarar för att hantera eskalationer och analysera insikter som sedan delas med relevanta intressenter. Customer Care Manager kommer att övervaka det dagliga arbetet, utveckla teamet och agera baserat på insikter och trender från eskalerade kundärenden.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter
Övergripande ansvar för Customer Care-teamet och hantering av konsumentklagomål.
Säkerställa och följa upp på teamets KPI:er.
Utveckla kundtjänststöd och etablera ett proaktivt tankesätt för att minimera klagomål.
Analysera eskalerade ärenden och arbeta proaktivt med interna och externa intressenter för att förbättra kundvården och minska klagomål.
Hantera ärenden kring produktansvar, konsumentnämnden och försäkringskrav.
Bevaka kostnader och budget kopplat till eskalerade kundärenden.
Uppdatera och etablera processer som säkerställer en sömlös kundresa.

Förväntningar
Djup förståelse för konsumentlagstiftning.
Minst 5 års erfarenhet av att leda team, gärna inom kundservice för konsumentelektronik.
Utmärkta kommunikations- och samarbetsförmågor.
Vara en god förebild för teamet och visa en positiv inställning till både varumärket och kunder.
Starka analytiska färdigheter och förmåga att fatta datadrivna beslut.
Identifiera och implementera förbättringar i kundsupportprocesser.
Förebyggande arbete för att identifiera problemområden i kundresan.

Personliga egenskaper
Självgående och teamorienterad.
Bekväm med att arbeta i en snabb och föränderlig miljö.
Strukturerad och analytisk med öga för detaljer och mönster.
Professionell, kommunikativ och serviceinriktad.
Hög grad av ansvarstagande och självdrivande.

Måste ha:
Erfarenhet av kundservice, särskilt kopplat till försäkringsärenden och regresskrav.
Gedigen kunskap om konsumenträtt.
Minst 5 års erfarenhet av att leda team.
Erfarenhet av att arbeta med analytiska insikter.

Språkkrav:
Flytande i engelska och minst ett nordiskt språk (svenska, finska, norska eller danska).
Praktisk information Start: OmgåendeOmfattning: HeltidKontrakt: Detta är ett konsultuppdrag med start omgående och gäller tills vidare. Plats: Du kommer jobba från deras kontor i Kista efter deras hybridpolicy med tre dagar på plats och två hemma.

Att jobba som konsult på The Wofi!
Vi är medlemmar i Almega vilket innebär att som konsult hos oss får du en anställning med avtalsenliga villkor gällande sjukfrånvaro, lön, semester, pension osv. Du tilldelas också en ansvarig mentor på The Wofi som är tillgänglig under hela avtalsperioden för att säkerställa att du trivs på arbetet samt agerar bollplank och rådgivare vid behov.
Frågor gällande tjänsten är välkomna till ansvarig rekryterare, emil@thewofi.se Urval sker löpande så se till att ansöka redan idag!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Wofi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2024
  • Ansök senast: 11 maj 2025

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024