Customer care representative till Care of Sweden

Customer care representative till Care of Sweden

Arbetsbeskrivning

Vill du bidra till samhället genom att eliminera trycksår? Tillsammans gör vi det möjligt.
Här blir du en del av ett spännande företag där du får chansen att vara med på resan och leverera kundservice i världsklass! Välkommen till Care Of Sweden!


Om vår kund
Care of Sweden är ett expansivt medicintekniskt bolag som utvecklar och marknadsför produkter och tjänster till vården. Bolaget är marknadsledande och specialiserat på avancerade madrasser och dynor för såväl förebyggande vård som för behandling av trycksår. Care of Sweden har kunder i Sverige samt betydande export till Europa, Asien och Australien. Bolaget har drygt 100 anställda och omsätter drygt 200 MSEK, företagets huvudkontor ligger i Tranemo.

Läs gärna mer på: https://www.careofsweden.se/


Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift som Customer care representative är att säkerställa kundens upplevelse av ease of business. Du kommer att sitta i en internationell kundservice som supporterar kunder från hela världen. Vidare hanterar du EDI flöden och besvarar kundfrågor som berör allt ifrån våra produkter till hyresbokningar och vår logistik.

Utöver detta tillkommer även arbetsuppgifter som:

• Orderregistrering
• Ärendehantering
• Containerberäkning
• Enklare fakturering
• Tull och transportdokumentation
• Digitala presentationer på svenska och engelska för Care of Swedens kunder.


Din profil
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av kundservice som har hjärtat i bolaget och trivs i en roll där du är ansiktet utåt. Du har med fördel arbetat i en internationell miljö då vi ser att det är av stor vikt att du behärskar både svenska och engelska på en professionell nivå i både tal och skrift. Har du kunskaper från andra språk, är detta meriterande. Du har grundläggande IT kunskaper och har lätt för att sätta dig in i nya system samtidigt som du är intresserad av digitalisering och verktyg och vill förstå funktionen bakom. Du behärskar officepaketet obehindrat och det är meriterande om du känner till och har arbetat i NAV och Lime tidigare.

Har du tidigare erfarenhet av arbete med EDI, Sve-fakturering och har arbetat genom en uthyrningsverksamhet ser vi det som meriterande. Likaså om du varit verksam inom vården eller medtech.

För att lyckas i rollen som Customer care representative ser vi att du är en positiv person med framåtanda som alltid sätter kunden i fokus. Du har en grundläggande känsla för affär och försäljning och drivs av förändringsarbete och utveckling. Du är lösningsfokuserad och delar gärna med dig av nyskapande idéer och tankar. Du är effektiv och strukturerad i ditt arbetssätt och motiveras av att lära nytt. Vidare är du en lagspelare med en god kommunikativ förmåga, vilket medför att du skapar framgångsrika relationer både internt och externt.

Vi erbjuder dig en omväxlande roll hos ett spännande bolag i tillväxt, där personalen trivs och månar om varandra med en utpräglad samhörighet. Låter det intressant?

Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdatum är 10 februari. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Victoria Berglund Öberg på victoria.oberg@effektiv.se eller Christina Björsell på christina@effektiv.se



Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga – ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Sökord
customer care, kundtjänst, service,

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Effektiv Borås
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2022
  • Ansök senast: 10 februari 2022

Liknande jobb


Kundtjänstrådgivare

Kundtjänstrådgivare

23 november 2024

22 november 2024