Customer Care Specialist

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba på ett företag som är med och forma vårt samhälles framtid? Är du en serviceinriktad person med erfarenhet av att ge support inom mjukvara? Trivs du dessutom med ha daglig kontakt med både kunder och kollegor? Då ska du höra av dig till oss!



Vi erbjuder dig ett spännande arbete med professionella medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda och utveckling. Vi är ett lönsamt mjukvarubolag med en stark tillväxt och möjligheterna för personlig utveckling och påverkan är stora. Vi förenklar och automatiserar komplexa processer kring inköp och fakturahantering för primärt större organisationer genom vår molntjänst Visma Proceedo. Tillsammans skapar vi möjlighet för våra kunder att lägga sin tid, energi och pengar på rätt saker. Vi drivs av att se våra kunder lyckas i sin vardag, för om de lyckas då har vi lyckats!





Din nya roll
För oss är våra kunders framgång inte en avdelningsfråga, det är en tvärfunktionell filosofi som vi alla lever efter. Som en del av vår servicedesk kommer du tillsammans med dina härliga kollegor att ge bästa möjliga service till våra kunder och leverantörer. Detta gör vi genom både direkt support samt proaktivt arbete som ger våra kunder och leverantörer bästa möjliga self-service möjligheter. Teamet präglas av laganda, innovation och viljan av att lösa kundernas problem på bästa möjliga sätt!



Vi leverera förstklassig support genom att hantera teknisk second-line support till våra kunder via vårt ärendehanteringssystem, mail och till viss del telefon.

Vi...

- Testar och felsöker i applikationen, kollar i systemloggar och eventuella felmeddelanden.
- Eskalera problem internt efter en specificerad process
- Har ett nära samarbete både inom vår grupp men även med andra interna team.
- Bidrar till att utveckla våra processer och rutiner för att säkerställa en fantastisk kundupplevelse
- Bidrar till self-service för våra kunder i vårt Customer Community
- Bidrar med kunskap till vår digitala kollega Roberta som initialt hjälper våra leverantör att få svar på sina frågor på vår hemsida














Här är vårt mission statement:

We ensure that our customers succeed in their business by providing high quality service with a professional approach. We strive to continuously improve our own knowledge and to understand our customers' needs. By doing so we can offer informative and qualitative 2nd line support and at the same time educate our customers in our system.”



Vem är du?
Vi letar efter dig som har erfarenhet från kundsupport och är van att leverera förstklassig service! Du är tekniskt intresserad, tycker om att jobba med system och IT-lösningar samtidigt som du gillar att leverera kundservice för att hjälpa kunder att lyckas. Du har en positiv ”kan-göra” attityd, ett proaktivt tankesätt kring ärendehantering och en viljan att lära dig nya saker.

Det är ett plus om du har god kunskap kring applikationssystem och integrationer mellan system. Gissningsvis är du i början av din karriär med en högskoleutbildning inom ekonomi eller IT i bagaget eller så har du lärt dig genom tidigare arbetslivserfarenheter och din vetgirighet.





Du tycker om och har en pedagogisk förmåga i att kommunicera med kunder både i tal och skrift och bör behärska både svenska och engelska på en hög nivå då du kommer använda dig av båda språken i det dagliga arbetet. Det är meriterande om du har god förståelse för företags inköps- och betalningsprocesser, att du har erfarenhet av arbete med affärssystem, EDI eller molntjänster/SaaS, samt läsa systemloggar. Placeringen är i Stockholm, med flexibla dagar på kontoret (mer i början för att du ska få en raketstart!).





Din ansökan
Är du den vi söker efter? Skicka in din ansökan så snart som möjligt men senast den 20 november. Vi har löpande rekrytering och hoppas hitta rätt person innan sista ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten? Hör av dig till Camilla Wahlund som är ansvarig för teamet, du når henne på +46732 74 25 59. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Fredriksson
+46 0)725 11 63 59
Emma Blomberg
+46 703137164
Peter Härder

Trine Bjerke Welhaven
+47 95 70 58 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2022
  • Ansök senast: 15 april 2023

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34212
Stockholm, 10026

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024