Customer Care Specialist - Summer 2022

Customer Care Specialist - Summer 2022

Arbetsbeskrivning

Passion - du har det. För människor, EV-revolutionen, våra produkter, och överensstämmer med vårt hållbara uppdrag att förbättra samhället vi lever i. Din passion drivs energiskt av det sociala utbytet och genom att erbjuda exceptionell service.

Låter detta som dig? Ansök idag!



Låt oss beskriva utmaningen vi erbjuder

Vi på Polestar tror på vårt hållbara uppdrag till planeten, men vi bryr oss också om att bygga hållbara relationer med våra kunder. Vårt Global Customer Care-team befinner sig just nu i en spännande fas av att utveckla en ny intern funktion - vårt alldeles egna Customer Care Center!

Inom denna funktion sker kommunikationen direkt med kunder likaså med tredje parter som representerar Polestar, för att säkerställa att våra kunder får den hjälp och information de behöver, genom kanaler som passar dem bäst. Med denna fantastiska möjlighet kommer du och teamet tillsammans att erbjuda positiva kundupplevelser.

Vi söker nu flera (!) serviceinriktade Polestar-stjärnor som kommer att arbeta i denna nya interna funktion under perioden 13 juni till 19 augusti 2022.

Eftersom vi älskar att umgås och att lära av varandra erbjuder vi dig att arbeta från vårt nya kontor i Göteborg (Hisingen), Sverige.

Öppettiderna för vårt Customer Care Center kommer att vara måndag till torsdag 08.00-20.00, fredag 08.00-17.00 och lördag 10.00-15.00. Arbetstider kommer att vara i skift under dessa tider. Tillsammans med dina ca tjugo kollegor kommer du att ge exceptionell leverans gentemot våra kunder.



Om tjänsten

I denna roll kommer du att ge utmärkt kundservice genom att bygga och upprätthålla vänliga och professionella relationer med potentiella, nuvarande och tidigare Polestar-kunder. Eftersom teamet befinner sig i en expanderande fas, kommer du att ha ett dedikerat område inom Customer Care där du kan trivas och utvecklas till din fulla potential.

Du kommer att vara en första kontakt för våra kunder, där du kommer att fokusera på ett eller flera av dessa områden i enlighet med vår Customer Relationship Management (CRM) process:

- E-post, ärenden, chattar, inkommande samtal och/eller utgående uppföljningssamtal. Du kanske också stöttar med aktiviteten i våra kunders sociala medier

Du kommer till exempel stödja kunder genom köpprocessen, vara den första linjen av klagomålslösningar eller erbjuda produktinformation. Dessutom kommer du att arbeta nära andra Polestar team för att ge en smidig kundupplevelse.



Vem du är

För att passa bra för denna roll söker vi dig med enastående färdigheter inom kundtjänst. Du är fantastisk på att lyssna och har ett entusiastisk och flexibelt förhållningssätt med förmågan att arbeta i team.

Din passion för EV och vår planet genomsyras i din kommunikation där du ger en energisk och positiv kundservice. Utöver detta är du uthållig, motiverad och har ett öga för detaljer med ett löfte om att leverera kvalitativt arbete inom tidsramar.

Vidare söker vi dig som har:

- Slutförda studier på gymnasienivå eller högre
- Mer än sex månaders erfarenhet med fokus på kundtjänst, inklusive telefon, dator och e-post som dagliga arbetsverktyg
- God IT- och datorförståelse inom mjukvara/teknik
- Utmärkt muntlig och skriftlig kommunikation på både engelska och svenska


Det är meriterande om du har följande:

- Ytterligare språkkunskaper
- Arbetslivserfarenhet inom fordonsindustrin eller liknande




Ansök idag

Är det här du? Om du är intresserad av att tillhöra vår Polestar-familj får du gärna skicka in ditt CV (inget behov av personligt brev) omgående. Vi kommer att genomföra intervjuer löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Polestar
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2022
  • Ansök senast: 14 oktober 2022

Liknande jobb


12 september 2024