OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
The Place är ett rekryterings- och konsultuthyrningsföretag som är specialiserade inom ekonomi, marknad/kommunikation och administrativa tjänster. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder som befinner sig i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och vår verksamhet är en av branschens mest erfarna och betrodda. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
ALD Automotive är en del av en stor internationell koncern inom bilindustrin med kontor i 43 länder. Det svenska bolaget har sitt huvudkontor i Täby och behöver nu förstärka sin Customer Care-avdelning med ytterligare en kollega!
Du kommer tillhöra ett drivet team på 9 personer och arbeta med att hantera inkommande och utgående kommunikation. Du är första kontakt för kund- och förarfrågor som är kopplat till mobila lösningar och ser till så att deras problem blir lösta. Du hanterar och tar action på de klagomål som kommer in. Registrerar tillägg, frågor och klagomål så att det sedan kan användas i syfte att förbättra ALD:s service och produkter. I rollen arbetar du även i ett nära samarbete med andra avdelningar för att förbättra kundnöjdheten samt hanterar rapportering från kunder och förare.
Fler förekommande arbetsuppgifter i rollen som Customer Care Specialist:
• Månatligen och efter kunds önskemål skicka önskade rapporter till kunder så som drivmedelsrapporter och konteringsunderlag
• Boka hyrbilar åt förare vid behov, samt förse kunden med rätt uppstartsinformation och förmånsvärde och eventuellt löneavdrag.
• Uppdatera kunddata, tex kostnadsställen och nya e-mailadresser
• Hantera inkommande samtal, e-post och administrativa uppgifter som inkommer till gruppen
• Nära samarbete med olika avdelningar inom organisationen
Tjänsten är på heltid med start omgående och fram till mitten av augusti, med chans till förlängning. Du anställs av The Place och arbetar som konsult hos ALD.
Vem är du?
För att snabbt komma in i rollen hos ALD, tror vi att du har följande bakgrund:
• Minst 2 års erfarenhet av tidigare roll inom kundservice/support
• Gymnasieutbildning
• God systemvana
• Erfarenhet av Salesforce är mycket meriterande
• Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Som person är du social, ansvarstagande, utåtriktad, driven, flexibel och har en god kommunikativ förmåga. Du har en stor vilja att lära dig nya saker, är serviceinriktad och ser alltid lösningar i stället för problem. Du har en mycket god organisationsförmåga och är en noggrann och strukturerad person.
Vi är ett av Sveriges ledande leasingföretag
I snart 20 år har vi hjälpt svenska företag att hitta rätt leasingbil och rätt finansiella lösningar. ALD Automotive förvaltar mer än 1,5 miljon tjänstebilar för våra kunder över hela världen och närmare 26 000 av dem rullar på våra svenska vägar. Vårt internationella nätverk bidrar till vår gedigna bilkunskap och vår vana att jobba med miljöperspektivet kopplat till tjänstebilar. Främst är det dock det dagliga mötet med våra kunder som driver oss i vår utveckling.
The Place – Where happy work happens
Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.
Några förmåner som medarbetare hos The Place:
• En tilldelad jobbagent som tillsammans med dig tittar på utvecklingsmöjligheter
• Engagerat och modernt ledarskap med förståelse för livspussel
• Onboardingplan
• Kollektivavtal med pensionssparande, föräldralön m.m.
• Friskvårdsbidrag
• Specialerbjudanden
• Mentorskap
• Nätverksträffar
• Kompetensutveckling
Nyckelord: kundservice, kundservicemedarbetare, customer service, Customer Care, bil, bilbranschen, kundtjänst, support