OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en Customer Care Specialist till en av världens mest framgångsrika tillverkare av bilar och motorcyklar - BMW Group.
Alla som jobbar inom BMW Group är stolta att leverera bilar och kundupplevelser med högsta kvalitet. Kunder över hela världen är stolta att köra en BMW. Vill du också vara stolt? Dela med dig av din passion för kundsupport och en kundresa i världsklass.
Arbetsbeskrivning
I rollen som Customer Care Specialist arbetar du i nära samarbete med dina kollegor internt hos BMW och även tillsammans med BMW återförsäljarnätverk med syfte att ge en kvalitativ service till slutkunden. Du supportar BMW:s kundtjänst och auktoriserade verkstäder med mer utmanade kundärenden. Många av dina ärenden är av teknisk karaktär, likväl som konsumenträttsliga frågor.
Du och ditt team supporterar BMWs kundcenter kring kundbemötande och utbildning inom vissa ärenden – för att säkerställa att BMW levererar ett kundbemötande i världsklass i alla led. Teamet arbetar även med utbildning och fungerar som en stöttande funktion med återförsäljaren rörande kundens olika ärenden.
Du tillhör ett mindre team som är specialister inom både kundbemötande och bilbranschen, där fokus också kommer att ligga på en kontinuerlig utveckling och förbättring av arbetssätt samt processer. Här kommer du vara delaktig i högsta grad.
Vem är du?
Vi söker dig som arbetat inom bilbranschen sedan tidigare, antingen i en liknande roll hos en generalagent, alternativt så har du erfarenhet från återförsäljarsidan och har god förståelse från service- och reparationsverksamheten. Har du kanske erfarenhet från försäkringsbranschen och hanterat ärenden rörande fordon är detta också av intresse.
Vi ser att du har en teknisk förståelse och drivs av att ge utmärkt kundservice, du är en person som har vana av att hantera utmanande och eskalerade kundärenden samt driva processförbättringar.
För att lyckas i denna roll har du en stark drivkraft och en vilja till att utveckla och förbättra arbetssätt och processer. Du är van att arbeta med komplexa produkter och har du även erfarenhet av svårare konsumenträttsliga frågeställningar ser vi det som starkt meriterande.
Vidare ser vi att du är en problemlösare och trivs i en roll där du får arbeta självständigt. Du är strukturerad, positiv och har en naturlig pondus. För denna tjänst krävs att du kommunicerar obehindrat på engelska och svenska, har du kunskaper i finska är detta meriterande.
Mer information
Tjänsten är placerad på BMW Groups nordiska huvudkontor i Silverdal/Sollentuna. Lokalerna är moderna och innehåller bland annat en lunchrestaurang och gym med träningspass. I denna roll samarbetar BMW tillsammans med Jurek, vilket innebär att du är anställd som konsult hos Jurek men arbetar på uppdrag hos BMW.
Vi ser fram emot din ansökan via www.jurek.se Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Evelina Thimper på evelina.thimper@jurek.se
Om BMW Group
BMW Group Northern Europe koordinerar och ger stöd åt verksamheterna i de olika nordiska nationella säljbolagen, liksom åt auktoriserade BMW- och MINI-återförsäljare i Norden och Baltikum. I Norden har BMW Group ca 200 anställda och 160 auktoriserade återförsäljare och verkstäder. För mer information om BMW besök deras websida www.bmwgroup.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52