Customer Care till Eneas Services AB

Customer Care till Eneas Services AB

Arbetsbeskrivning

VENI Energy Group, Eneas’ moderbolag, grundades 1995 och har tagit positionen som Nordens ledande aktör inom samköps- och energitjänster. Vi skapar värde för över 50 000 företag och hanterar kraftinköp för 12 TWh per år.
Koncernen består idag av över 500 anställda och har kontor i:
Norge: Drammen och Trondheim
Sverige: Göteborg och Östersund
Finland: Hämeenlinna och Tampere
Tyskland: Biblis
Spanien: Malaga
VENI Energy Group är en koncern med fokus på hållbarhet, mångfald, god lönsamhet, snabb tillväxt och höga ambitioner för vidare utveckling. Vi arbetar genom våra kärnvärden: kundfokus, engagemang och pålitlighet.
Eneas Services AB, en del av VENI Energy Group, har sitt kontor i Mölndal, Sverige. Här arbetar mer än 15 anställda med fokus på kunskapsdelning och trivsel. Skapa en bättre energiframtid tillsammans med oss.Vi ser energi som den mest spännande av alla branscher och nyckeln till hållbar ekonomisk utveckling. Hos oss får du använda och utveckla dina färdigheter samtidigt som du hjälper våra kunder att lyckas och bidrar till en mer miljövänlig framtid.
Leverera unikt värde till våra kunderDu kommer att ha stor och specifik påverkan. Genom våra tjänster hjälper vi våra kunder att prestera bättre inom centrala områden kopplade till energi. Energikompetens och kundfokus är därför högt värderade.
Bidra till en mer miljövänlig framtidSedan 2014 har vi varit pionjärer inom hållbar energi. Till exempel levererar vi 100 procent miljövänlig energi till mer än 30 000 kunder över hela Norden. När du arbetar hos oss är du därför en del av lösningen när samhället ska utvecklas i en hållbar riktning.
Lär och ha kul i en stödjande miljö med högt tempoHos oss kommer du i gång direkt. Vår kultur är som vår struktur: Icke-hierarkisk och öppen.
Din röst är viktig, oavsett position och hur länge du har varit här. Vi hyllar initiativ och framgång. Vi växer internationellt, med fokus på mångfald. Att vara en del av VENI Energy Group kommer bara bli ännu mer spännande i framtiden.
Bli en nyckelspelare i vår expansiva resa!
Eneas Services AB söker nu en engagerad medarbetare till vår Kundservice-avdelning.
Genom vår sourcing-tjänst erbjuder vi konkurrenskraftig energianskaffning till företagskunder. Vi lägger vikt på hög servicegrad med funktioner som omfattar marknadsexpertis och analys, kundservice, BackOffice, försäljning och kundhantering.
Är du en person som brinner för att ge förstklassig service och har en naturlig fallenhet för att hantera administrativa uppgifter på ett effektivt sätt? Vi vill ha dig med i laget för att stärka vår position inom elmarknaden i Sverige.
Arbetsbeskrivning: Customer Care SpecialistVi söker en engagerad och kundfokuserad Customer Care Specialist som brinner för att behålla våra kunder och säkerställa deras nöjdhet. Du kommer att spela en nyckelroll i att bygga långsiktiga relationer med våra kunder och förbättra deras upplevelse av våra tjänster.
Ansvarsområden:
Hantera kundförfrågningar både via telefon och e-post, och säkerställa att våra kunder får den bästa möjliga servicen
Upprätthålla och stärka relationer med befintliga kunder genom regelbunden kommunikation och uppföljning
Stärk långsiktiga kundrelationer genom positiva samtal, holdback-aktiviteter och regelbunden uppföljning
Analysera kundfeedback och trender för att föreslå förbättringsåtgärder.
Arbeta proaktivt för att identifiera och lösa kundproblem innan de eskalerar
Hantering av uppsägningar, churn och winback
Kombinera rollen som Customer Care på samköp tillsammans med övrigaavdelningar inom kontoret på bästa möjliga sätt
Effektiv användning av digitala kunddialogverktyg för att förbättra kommunikation och kundnöjdhet.Kvalifikationer:
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftligt och muntligt
Stark inre drivkraft och förmåga att motivera dig själv i ditt arbete
Initiativtagande och utmärkt förmåga att planera och genomföra arbetsuppgifter effektivt
Goda samarbetsfärdigheter och förmåga att arbeta väl både inom teamet och med andra delar av organisationen
Strukturerad och noggrann
Intresse för att använda digitala verktyg i ditt arbete
Delar våra kärnvärden: kundfokus, engagemang och pålitlighetPersonliga Egenskaper:
Serviceinriktad och kundfokuserad
Lösningsorienterad och proaktiv
Förmåga att hantera stress och arbeta under press
Starkt engagemang för att leverera enastående kundservice
Vad vi erbjuder:
En dynamisk arbetsmiljö med fantastiska kollegor
Möjlighet att växa och utvecklas inom företaget
En arbetsplats där dina idéer och initiativ värdesätts
Låter detta som din nästa utmaning? Skicka in din ansökan och bli en del av vårt team! För att skydda integritet och IT-säkerhet, vänligen inkludera inte känslig personlig information (personnummer, bankkontonummer osv.) i några dokument. Skulle vi inte gå vidare med våra diskussioner kommer din ansökan och CV att raderas inom 3 månader efter ansökningsdatum.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Progressio
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2024
  • Ansök senast: 20 april 2025

Liknande jobb


28 november 2024