OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med i arbetet för omställningen till en renare värld och med frågor som är på tapeten just nu, nämligen miljö- och återvinningsfrågor? Nu finns möjligheten att jobba i en bransch där det händer mycket och där just du kommer kunna vara med och bidra till en grönare och mer hållbar värld. Vi är stolta över vårt säkerhetsarbete – Vi sätter alltid säkerheten först för våra kunder, samarbetspartners och för våra medarbetare.
Som en av våra Customer Coordinators /Customer Service Advisors kommer du att ha eget kundansvar för våra avtalskunder inom avfall och återvinning. Här kommer du varje dag få jobba med såväl spännande som komplexa uppdrag där du får använda ditt sinne för att hitta lösningar. I din arbetsvardag kommer du samordna kundens förfrågningar från början till slut, upprätta deklarationer, fastställa avfallets egenskaper, risker och faror och därefter bestämma bästa möjliga återvinning- och behandlingsväg. Vidare kommer du göra inbokningar av avfallsleveranser, bokningar av transporter och upprätta transportdokument, tolka avfallsanalyser, debitering samt tillhandahålla statistik och andra liknande arbetsuppgifter. Minst sagt varierade och omväxlande arbetsuppgifter. Detta i kombination med att vara kundernas dagliga kontaktyta där ni får möjligheten att skapa långsiktiga relationer.
Kommer du trivas hos oss?
Det hoppas vi såklart och för att du ska trivas extra bra i rollen som Customer Coordinator /Customer Service Advisor ser vi att du är en person som är lösningsorienterad och som drivs av att arbeta med ständiga förbättringar och alltid ha kunden i fokus. Du stimuleras av mötet med nya människor där du får möjlighet att bygga relationer och det är därför naturligt för dig att vara serviceinriktad och professionell i dina kundkontakter. Vidare är du en lagspelare med hög samarbetsförmåga samtidigt som du inte har problem med att arbeta självständigt.
Erfarenhetsmässigt tror vi att du nu eller tidigare har jobbat inom avfall och återvinningsbranschen och/eller logistik med bakgrund i farligt avfall transporter (ADR), eller i någon liknande bransch. Du har tidigare arbetat med administration och van att arbeta i affärssystem (vi använder Microsoft Navision Dynamics). Svenska och engelska hanterar du i tal och skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av verksamhetsutveckling och/eller systemutveckling.
Varför ska du jobba tillsammans med oss på Fortum?
Hos oss på Fortum är det vi tillsammans som skapar en härlig och utvecklande arbetsplats och därför är teamwork en nyckel för oss. Du kommer ha ett tätt samarbete med övriga funktioner såsom sälj, planering och produktionsverksamheten. Vårt avdelnings mål är att tillsammans ge förstklassig service till företagets kunder inom avfall och återvinning och här hoppas vi att du vill vara med att bidra. Vi låter alla i teamet få vara med och tycka till och komma med nya idéer för att skapa bättre arbetsmetoder och för en godare arbetsmiljö. Med våra värderingar nyfikenhet, ansvar, integritet och respekt i ryggen möjliggör vi tillsammans för att vi ska trivas och mår bra. Vi månar om dig som medarbetare, ditt välbefinnande och din säkerhet och sätter det i främsta rummet. Nu hoppas vi att du vill bli en del av vårt team och ser fram emot din ansökan!
Placeringsort: Kumla
Tillträde: Omgående
Omfattning: 100%, dagtid vardagar
Ansökan
Sista ansökningsdatum är den 29 mars, men tveka inte att skicka in din ansökan redan idag då urvalet sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Tjänsten är en direktanställning hos Fortum Waste Solutions AB som i denna rekrytering valt att samarbeta med OnePartnerGroup. Läs gärna mer och ansök via www.onepartnergroup.se. För ytterligare frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult, Susanne Johansson på telefonnummer 076-134 49 00.