Customer Coordinator till Retriever

Customer Coordinator till Retriever

Arbetsbeskrivning

Gillar du att arbeta med information, medier och människor? Kan du skapa bra kundupplevelser och stärka befintliga kundrelationer? Då kan du vara den vi söker! Retriever är Nordens ledande företag för analys av data och kommunikationsinsikter. Retriever har varit ledande inom digitaliseringen av mediebevakningsbranschen i över ett decennium genom att lansera den senaste tekniken på marknaden och genom anpassning av verksamhet till det ständigt föränderliga datalandskapet.

Här arbetar du tillsammans med trevliga kollegor i ett stort fint kontor som är anpassad för att du ska ha en bra arbetsmiljö och det finns även en yta för andra aktiviteter med bland annat biljard- och pingisbord. Kontoret är på Blasieholmen i centrala Stockholm, arbetet sker både på plats och på distans. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt och du blir anställd av Retriever. Välkommen med din ansökan redan idag!


Om tjänsten
Som Customer Coordinator kommer du att vara med och utveckla kundresan hos Retriever. I rollen skapar och stärker du kundrelationer med befintliga kunder genom chatt, telefonsamtal, e-post och i möten. Du kommer att ingå i gruppen som ansvarar för löpande support, utbildning och stöd åt Retrievers kunder samt som håller webbinarier i utbildningssyfte som gör det lättare för kunderna att navigera i plattformen. Internt har du också många kontakter i den svenska organisationen men även med kollegor i Norge, Finland och Danmark. Här får du möjlighet att arbeta brett med Retrievers tjänster i en varierande roll med starkt kundfokus och med många samarbeten!


Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har ett eller ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom support och administration samt att du är van att jobba med digitala verktyg. Om du dessutom har erfarenhet av att arbeta med eller har studerat inom områden så som affärsinformation, media eller kommunikation är det meriterande. Vidare är du nyfiken, digitalt orädd och snabblärd inom nya system, gärna med en grundläggande teknisk förståelse. I rollen kommer du att hålla möten och ha kunddialoger vilket ställer krav på att du har en god förmåga att utrycka dig på svenska såväl som på engelska samt att du har en pedagogisk förmåga. Vi söker dig som gillar att upprätthålla förstklassig service och att vara lösningsorienterad. Det innebär att du hanterar stora som små ärenden från såväl kunder som kollegor på ett professionellt sätt. Som person är du självgående och har lätt för att ta till dig ny kunskap.


Om verksamheten
Retriever är den största leverantören av mediebevakning, medieanalys och företagsinformation i Norden. De har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Köpenhamn och Helsingfors och är snart 200 medarbetare, varav drygt 70 sitter på kontoret i centrala Stockholm. Retriever ägs av nyhetsbyråerna TT och NTB. Mer information finns på https://www.retriever.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 november 2022
  • Ansök senast: 18 november 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


26 november 2024

25 november 2024