OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Copenhagen Malmö Port, CMP, är en fullservicehamn samlad i ett svenskt, privat aktiebolag, som bedriver verksamhet i både Köpenhamn och Malmö. Hamnen är, och har alltid varit en mötesplats för både gods och människor. Navet för aktiviteter och kunskap som genererar samarbeten, kunskapsutbyten, synergier och mervärde till samhället vi är en del av.
CMP är en av Skandinaviens största hamnoperatörer och vi erbjuder våra kunder och samarbetspartners en mängd olika hamntjänster. Vår kärnverksamhet inkluderar hantering av bilar, containrar, Ro-Ro, logistik, våt- och torrbulk samt kryssnings- och färjetrafik. Med vår strategiska position är CMP katalysatorn för Öresundsregionens tillväxt. Genom innovation och digitalisering utvecklar vi i partnerskap framtidens hållbara maritima industri. Vi är idag cirka 350 engagerade medarbetare med olika arbetsuppgifter och skilda bakgrunder, som tillsammans löser uppgifter på bästa sätt. Som medarbetare på CMP är du en del av en härlig gemenskap där alla pratar med alla. Du kan läsa mer om oss på www.cmport.com
Vill du ingå i en organisation med en stark och stabil ägare och som värnar om det goda affärsmannaskapet där du får en vardag med stort inflytande på ditt arbete och nära till beslut? Vill du bidra med ditt moderna ledarskap, din kunskap inom området och intresse för hållbarhet?
Då kan den här tjänsten vara helt rätt för dig!
Vi har mycket att göra i Copenhagen Malmö Port (CMP)! Vårt kärnuppdrag är att lasta och lossa fartyg och lösa logistikuppdrag av olika slag utifrån våra kunders behov och önskemål. För att kunna lösa vårt uppdrag letar vi efter dig som vill var med och säkerställa att våra logistikflöden flyter optimalt in och ut ur hamnen och på så sätt ge våra kunder den bästa upplevelsen av oss och våra tjänster.
Om tjänsten
Som Customer Delivery Manager på CMP, ansvarar du för avdelningen, både på den svenska och danska sidan, bestående av 10 personer. Tillsammans verkar ni bland annat för att arbete bedrivs i enlighet med gällande policys och riktlinjer samt för kommunikationen med kunder och leverantörer gällande offerter och ekonomisk uppföljning samt pågående arbeten.
Du kommer självständigt att planera, leda och fördela arbetet inom ditt verksamhetsområde och tillse att det utförs på ett säkert och effektivt sätt. Du kommer dessutom att bedriva verksamhetsutveckling samt ansvara för och driva ett ständigt förbättringsarbete avseende säkerhet, arbetsmiljö och personalutveckling.
Du kommer att initiera och driva affärsutvecklande åtgärder direkt mot befintliga eller nya kunder. Vid behov kommer du också att ansvara för att identifiera och reagera på riskartade situationer i verksamheten.
Det är ett arbete som innebär att du får representera bolaget mot kunder, samarbetsparter, myndigheter eller andra organisationer i affärsrelaterade angelägenheter, förhandlingar eller andra typer av möten.
Placeringsorten är Malmö och du förväntas vara på det danska kontoret en till två dagar per vecka. Du rapporterar direkt till Head of Operations Management & Customer Delivery som också är placerad i Malmö.
Om dig
Vi tror att du har arbetat med liknande arbetsuppgifter i minst 5 år, helst inom transport, logistik eller spedition. Det är meriterande om du har en högre utbildning inom transport och logistik men din arbetslivserfarenhet inom området väger tungt. Du har understött ditt ledarskapsarbete med utbildning inom området och det är meriterande om du lett personal under förändring.
Du bör ha kunskap och utbildning inom BAM, Bättre Arbetsmiljö, behärska svenska och engelska i tal och skrift och ha god förståelse i danska
Som person är du en naturlig och handlingskraftig ledare som skickligt bygger såväl relationer som struktur. Du tycker om att ta initiativ och ansvar och kommunicerar med samma lätthet på alla nivåer. I en föränderlig miljö är du en tydlig och coachande ledare som driver arbetet tillsammans med ditt team. Du är nyfiken och lösningsfokuserad och har med fördel en innovativ förmåga som leder till att nya idéer utvecklar din avdelning framåt.
Som ledare är du mån om att dina medarbetare mår bra och att ni som team har roligt på arbetsplatsen.
Vi erbjuder dig
• En vardag med stort inflytande på ditt arbete och nära till beslut.
• Att bli en del av ett dynamiskt och dansk/svenskt företag med stabila ägare.
• Möjlighet att forma din egen arbetsdag och utveckla dina professionella och personliga färdigheter.
• Bra kollegor och en bra arbetsmiljö med en informell ton.
• Möjlighet till flexibelt arbete för vi tycker det är viktig att vår personal har bra balans mellan jobb och fritid.
Sök tjänsten
Då vi samarbetar med Badenoch + Clark i denna rekrytering är du välkommen att kontakta Senior Consultant Catinka Andersson, catinka.andersson@badenochandclark.se, om du har frågor om tjänsten. Du söker tjänsten på www.badenochandclark.se. Vänligen observera att vi inte accepterar ansökningar via epost.
Badenoch + Clark använder tester och videointervjuer som urvalsverktyg för rättvis och fördomsfri rekrytering. Sista dag för ansökan är 20 maj, men urval och delmoment sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut - så vänta inte med att ansöka!
Varmt välkommen med din ansökan, vi ser fram emot den!
Följ oss gärna på:
https://www.facebook.com/copenhagenmalmoport/
https://www.linkedin.com/company/copenhagen-malmo-port/
https://twitter.com/cmportab/
https://www.youtube.com/channel/UCMMp41p-Mxnlbo6zUfNd-XA/
https://www.instagram.com/challenge/?next=/copenhagenmalmoport/
Kontaktpersoner på detta företaget
Staffan Heidenberg
Senior Executive Consultant Christopher Thorstrand