Customer desk logistik till vår kund Saab i Linköping

Customer desk logistik till vår kund Saab i Linköping

Arbetsbeskrivning

Experis Finance erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom exempelvis Ekonomi & Redovisning, Finans, Inköp, Skatt och Risk. Det gör vi via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis Finance finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Arbetsbeskrivning

Som medarbetare Inom Customer Desk är man Produktionsorganisationens gränssnitt mot såväl interna som externa kunder. Du kommer att jobba i ett team som gemensamt ansvarar för att ta emot och handlägga förfrågningar och beställningar på hårdvara, resurser, reklamation, reparationer etc. från våra kunder.
Du har möjlighet och förväntas bidra till att vi håller vårt åtagande mot kund och ständigt förbättras att nå ny målbilder och krav.

Innehållet i rollen kan sammanfattas i följande ansvar:
* Ta emot och handlägga inkommande ärenden, vilket bland annat innefattar beställningar av hårdvara, reparationer, reklamationer, resurser.
* Säkra att resurser för uppdraget finns tillgängliga
* Säkerställa att exportlicens finns för att sälja produkten till kund.
* Agera kalkylsammanhållande samt prissätta och offerera.
* Följa upp och kravställa produktionsavdelningen på att hålla åtagandet mot kund.
* Vara gränssnitt mellan produktionsavdelningen och kunden.
* Vid leverans godkänna leveransen i leveranssystemet

Mycket av arbetet utförs i Saabs affärssystem IFS.



Vem är du?

Vi söker dig med utbildning inom logistik och/eller relevant arbetslivserfarenhet.
Vi tror också att du är en handlingskraftig och målinriktad person som tar itu med uppgifter med hög energinivå. Du är drivande, har lätt att se helheten/och uppgifter i ett större sammanhang, god samarbetsförmåga och en hög kommunikativ kompetens.

Du har goda kunskaper i officepaketet och inom exportkontroll och även erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem. Du kommer i din roll ha kontakter både internt och externt, vilket ställer krav på en hög kommunikativ förmåga samt att du behärskar engelska och svenska i både tal och skrift.
Stor hänsyn kommer att tas till dina personliga egenskaper och erfarenheter.
Tjänsten innebär arbete som omfattas av försvarssekretess. Därför krävs att du genomför och godkänns i en säkerhetsprövning gjord av myndighet.





Kompetenskrav

* Logistik utbildning, gärna med erfarenhet och kunskap i IFS
* Förståelse för logistik och flöden
* Goda kunskaper i Excel och Qlikview
* Kunna utrycka sig väl i både skriftligt och muntligt i både Svenska & Engelska



Kontaktperson

Du söker tjänsten via ansökningslänken nedan med registrerad CV. Vi tar inte emot ansökan via e-post eller brev. Intervjuer sker löpande och därför önskar vi att få din ansökan så fort som möjligt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut varför vi välkomnar din ansökan redan idag. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta erik.sundqvist@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 september 2020
  • Ansök senast: 26 oktober 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


26 september 2024

20 juni 2024