OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. Våra 40.000 medarbetare över 13 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra tre affärsområden för smarta nät, förnyelsebar energi och kundlösningar.
Idag finns över 260 000 laddbara fordon i Sverige och marknaden växer snabbt, prognoser pekar mot uppemot 2 miljoner elfordon redan 2030. E.ON har varit en starkt bidragande del i elektrifieringsresan de senaste åren och kommer att accelerera. Att köra på el är hållbart, enkelt, ekonomiskt och riktigt roligt, vi gör det enkelt att köra elbil! Vill du vara med på resan mot ett mer hållbart transportsystem?
Om tjänsten
Teamet som du kommer att tillhöra, Sales, tar hand om våra kund- och affärsrelationer för våra B2C-och B2B-laddlösningar i Norden. Teamet består idag av sju entusiaster som jobbar tillsammans med våra kunder och kollegor, och söker nu dig som vill bidra till den pågående elektrifieringen.
Du kommer att arbeta i en helt ny roll i vårt team och behöver dig som vill utveckla och effektivisera våra B2C-processer för att bidra till en bättre och sömlös kundupplevelse. Vi tror att en nyckel för att lyckas med det här är att implementera mer kundresetänk, men är nyfiken på vilka idéer och förslag du kan bidra med i rollen.
Inom ditt ansvarsområde ligger hela kundresan; från att identifiera interna förbättringsmöjligheter, till att driva lösningar samt implementera och följa upp dessa. Kundfokuset kommer vara din största drivkraft och du kommer att arbeta datadrivet utifrån kundundersökningar, exempelvis NPS. Digitalisering är också ett utvecklingsområde där vi tror att våra CRM-system kan förbättras för att vidareutveckla kundupplevelsen.
Vårt team är utspritt de våra nordiska länder och för den här rollen är Malmö placeringsort. Vissa resor kan förekomma i mindre utsträckning, men vi är glada över att den digitala utveckling möjliggjort nya sätt att mötas.
Vi söker
Det här är en helt ny roll i vårt team, vilket vi hoppas att du ser som en möjlighet att få vara med i en föränderlig fas med stor möjlighet att påverka. För att trivas i rollen så är struktur och ett ordningstänk fördelaktigt, och att du är bekväm med att självständigt driva förbättringar med kollegor och andra avdelningar inom vår organisation. Att kunna kommunicera tydligt och engagerande är en viktig del av rollen.
Vi tror att du har påbörjat din karriär och har erfarenhet inom kundresor, digitalisering eller processutveckling och hoppas att du med din erfarenhet kan hjälpa oss att ta vår verksamhet till nästa nivå, med ett ännu större kundtänk och med effektivare processer.
Vi är ett sammansvetsat team som bryr oss om varandra och tycker om att ha kul på jobbet. För att trivas med oss är en ödmjuk och prestigelös inställning bra att ha. Vi är alla lite vinnarskallar och tycker det absolut bästa är när vi vinner tillsammans!
Välkommen att söka och var med oss på vägen mot ett hållbart samhälle! Sista ansökningsdatum är den 7 november och intervjuer kommer inledas därefter.
För frågor om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef:
Madelene Davou, +46 72 7180952
För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Mats Ekblom, Unionen, +46 705 259188
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129
Mats Lundberg, SEKO +46 730 499778