OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du som vår Customer Developer/Account Manager utveckla våra små och medelstora kunder så att de kan dra nytta av alla magiska förmågor som finns inom geografi och GIS - geografiska informationssystem? Du kommer i så fall att representera världens största utvecklare av programvara för geografiska tillämpningar och arbeta uppsökande i både säljarbetet mot befintliga kunder och i det leadsutvecklande arbetet mot nya kunder.
Vårt strategiska mål är att utveckla våra kunders förmåga med hjälp av GIS och vi är ambitiösa i att konstant identifiera nya områden där ArcGIS-plattformen kan göra nytta. Våra kunder finns i alla branscher och vi är nu mitt i ett utvecklingsarbete med vår leads- och säljprocess, som är riktigt kul och givande! Du utvecklas, samtidigt som du bidrar till att hela vårt team och företaget utvecklas.
Vi tror att det är en roll som passar dig som:
- Har relevant utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Är sant kundorienterad. Det vill säga har förmågan att sätta dig in i kundens strategiska mål, relevanta verksamhetsprocesser och utmaningar samt är ambitiös i arbetet med att hjälpa kunden.
- Har god kunskap om IT, med fördel även GIS, och har förmågan att se hur vår tekniska plattform passar in i kundens verksamhetsbehov och processer.
- Är en aktiv brygga mellan verksamhet och teknik.
- Är intresserad och motiverad av att uppnå resultat.
- Ser värdet i ett gott samarbete med resten av vår organisation internt, med syfte att formulera och uppnå gemensamma mål.
- Formulerar dig väl i tal och skrift, på både svenska och engelska.
- Kan anpassa språk och tekniknivå, oavsett mottagare.
- Kan ta dig an komplexiteten i vår plattform. Vi ska inte sticka under stol med att den är både bred och djup. Det krävs en del tankemöda för att förstå hur all den tekniken kan appliceras för att lösa våra kunders behov.
Vi vet att det krävs en hel del för att bli en framgångsrik säljare hos oss och vi söker därför kollegor som gillar utmaningar. För tekniken slutar aldrig att utvecklas - det går snarare allt snabbare och våra kunder ställs hela tiden inför nya och allt mer komplexa utmaningar. I området mellan verksamhetsbehov och ny teknik utvecklas vi tillsammans med kunden.
Resor förekommer i begränsad utsträckning inom Sverige, men även till Kalifornien, där Esri Inc’s produktutveckling sker.
Tillsammans gör vi skillnad!
GIS-branschen är en framtidsbransch där du får chans att göra skillnad - för samhället, våra kunder och miljön. Ständig utveckling och lärande är viktig i vår organisation. Det innebär att vi jobbar aktivt med tydliga mål, feedback och uppföljning. Det betyder också att du är en viktig kugge, delaktig i en organisation där ständig förbättring av processer och arbetssätt är helt naturligt. ’Frihet under ansvar’ är centralt i vår företagskultur. Du har inflytande över var, hur och när du jobbar. Hos Esri Sverige är du en del av ett svenskägt företag med en naturlig närhet till ledning och kollegor. Du får också tillgång till ett globalt nätverk av Esri-företag, med allt vad det innebär av kompetens och möjligheter att bygga nätverk både lokalt och globalt.
Våra medarbetare säger det själva: 9 av 10 är stolta över att jobba på Esri Sverige!
Ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Kista. Vi tillämpar provanställning. Urval sker löpande, sista ansökningsdag 2020-10-15.
Vi tar endast emot ansökningar via vår hemsida. Tillträdesdatum enligt överenskommelse.
Har du frågor ringer du rekryterande chef Anna Ericsson på 023-755403.
Vill du lära känna oss lite bättre redan nu?
Läs mer om oss på esri.se (http://www.esri.se/) och följ oss på LinkedIn (https://www.linkedin.com/company/48950/), Twitter (https://twitter.com/esrisverige) och Instagram (https://www.instagram.com/esrigram_se/).