Customer Engagement Manager till Addovation

Arbetsbeskrivning

Vi vet att dagens kunder önskar mer än en bra produkt, tjänst eller pris. De förväntar sig en sömlös kundupplevelse där alla kontaktvägar är sammanlänkade och kontinuerligt stöd finns att tillgå. Addovation erbjuder därför våra kunder ett långsiktigt partnerskap genom en Customer Engagement-modell.

Vi söker nu en Customer Engagement Manager som kommer vara kundens främsta kontaktpunkt och säkerställa att våra tjänster och IFS-lösningar skapar långvarigt värde.

Är du vår nästa Customer Engagement Manager?

Vad du kommer göra

I rollen som Customer Engagement Manager (CEM) arbetar du med att vidareutveckla relationerna med Addovations kunder. Du är den som har ett holistiskt perspektiv och förstår kundens önskade resultat samt leder arbetet med att stötta kunden under denna resa. Detta gör du genom att planera och leda de dagliga aktiviteterna samt säkerställa att våra kunder använder våra tjänster optimalt. Framgångsfaktorn ligger i att bygga långsiktiga partnerskap och identifiera nya möjligheter för att utöka samarbetet.

Mer konkret kommer du att:

- Vara kundens främsta kontaktpunkt
- Ta fram förslag på aktiviteter som är anpassade till kundens affärsstrategi och önskat resultat
- Planera och leda de dagliga aktiviteterna utifrån ett helhetsperspektiv
- Säkerställa kundnöjdhet
- Ansvara för kundlönsamhet (budget) och planera, leda och exekvera på kunduppdrag som skapar ett ökat kundvärde
- Identifiera nya affärsmöjligheter och säkra nöjd kundupplevelse


Till stöd i ditt arbete har du dina hjälpsamma kollegor inom Addovations olika affärsområden.

Är det här du?
Idag arbetar du i en liknande roll eller kanske som projektledare inom IT-branschen med ett stort intresse för kundvård. Sannolikt har du även en relevant eftergymnasial utbildning. Från tidigare roller har du även erfarenhet av ERP- eller ekonomisystem. Har du arbetat med IFS Application/IFS Cloud blir vi extra glada.

Som person så beskriver du dig själv som relationsbyggare som drivs av att ha fokus på kund. Att identifiera kundernas behov och översätta dessa till lämpliga strategier och aktiviteter är något som du anser vara en rolig utmaning. Då du är den som säkerställer kundnöjdheten krävs det att du är flexibel, proaktiv och vill leverera kvalitet och högt värde till kunden.

Vilka är vi?
Välkommen till Addovation. Vi är ett nordiskt IT-tjänstebolag som är experter på affärs- och verksamhetslösningar som hjälper bolag att effektivisera sina processer. Utifrån kraftfulla system och plattformar som IFS, Oracle NetSuite och Microsoft Office 365 kan vi ta ett helhetsgrepp för att underlätta processerna inom våra kunders olika affärskritiska områden.

Team Addovation består idag av 170 rådgivare, experter och utvecklare som arbetar tillsammans för att skapa enkla och innovativa lösningar. Idag finns vi i Sverige, Norge, Finland och Sri Lanka. Vår styrka och framgångsfaktor är, hur klyschigt det än låter, våra fantastiska medarbetare.

Vi erbjuder dig spännande projekt och uppdrag som bidrar till att få våra kunder att lyckas och dig att utvecklas. Du blir del av ett engagerat och motiverat team som hjälper varandra när det behövs.

Bra att veta!
Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Därför vore vi glada att få ta emot din ansökan redan idag.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Addovation
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 november 2022
  • Ansök senast: 26 april 2023

Postadress

Vaggerydsgatan 1
JÖNKÖPING, 55330

Liknande jobb


Business Manager Project

Business Manager Project

20 november 2024

19 november 2024