OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Customer Engagement Specialist inom fordonsbranschen
Har du erfarenhet inom kundtjänst och är du redo att ta nästa steg i din karriär inom en bransch som ständigt utvecklas? Om du dessutom tycker om att lösa problem så skulle rollen som Customer Engagement Specialist vara något för dig!
Vi startar upp ett nytt team i Stockholm med uppdrag att tillhandahålla skräddarsydda kundsuporttjänster för den svenska marknaden för ett stort bilmärke, teamet kommer att tillgodose ett brett spektrum av olika kundbehov.
Arbetsuppgifter:
Som Customer Engagement Specialist förväntas du ta hand om kunder genom att lyssna, förstå och hitta lösningar på kundens frågor. I teamet kommer vi att arbeta systematiskt och noggrant följa upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde. Kundkontakten sker genom olika kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon. Du förväntas bland annat:
Hantera enkla och komplicerade fall inom försäkringsfrågor, tekniska och SOME.
Handlägga ärenden i olika system.
Hantering av klagomål avseende fordon, reservdelar, tillbehör, frågor gällande anslutna tjänster, GDPR eller försäkring, allmänna frågor gällande produkter.
Analysera och undersöka de underliggande orsakerna bakom kundernas frågor samt dokumentera all kundkontakt.
Kontinuerligt jobba med processoptimering gällande effektivitet och kvalitet.
Ge feedback till andra team som har ett nära samarbete med Customer Engagement.
Supportera och bidra med hög servicenivå samt leverera åtgärder för att uppnå personliga och ditt teams mål och deadlines.
Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt. Du är bra på att förstå kundens krav och läsa av situationer. Du är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men är samtidigt självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika team är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson med många kommunikationsvägar. Du behöver ha tidigare erfarenhet från servicearbete med kundkontakt, administration och i liknande supportroller med stort kundfokus.
Vi ser gärna att du har erfarenhet inom branscher som gett dig fordonskunskap, anpassningsförmåga till tidspress och ändrade prioriteringar. I den här rollen krävs att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.
Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Kista, Stockholm.
Arbetstider är måndag till fredag 9-18 och lördagar och söndagar 10-15. Helgarbete sker ungefär 2-4 gånger per månad.
Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!
MSX International är en global bransch-ledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin med över 5000 medarbetare. I Norden är vi stolta över vårt team bestående av drygt 140 experter som levererar mätbara resultat med hög kvalitet. MSXI investerar kraftfullt inom digitalisering för att öka vårt försprång som den ledande aktören i att supportera fordonsindustrin i en föränderlig tid. Tack vare vårt fokus på utveckling och kvalitet, växer vi snabbt och har de flesta biltillverkarna som kunder. MSX har fått flertal utmärkelser från biltillverkare för vårt arbete som leverantör från Volvo, Ford, Mercedes bland andra.
Kontaktpersoner på detta företaget
Account Manager Mikael Lundquist
Team Leader Mats Sporrong
Team Leader Mats Sporrong
0725-722990
TeamLeader Katrine Hansen
Account Manager Predrag Bojanic
Team Leader Mika Matero
Rekryteringsspecialist Ninni Andersson
Team Leader Per Bane
Team Leader Per Bane
0768-792012
Team Leader Per Bane
0768792012