Customer Engagement Specialist

Customer Engagement Specialist

Arbetsbeskrivning

MSX International Ltd

Har du erfarenhet inom kundtjänst och är du redo att ta nästa steg i din karriär inom en bransch som ständigt utvecklas? Om du dessutom tycker om att lösa problem så skulle rollen som Customer Engagement Specialist vara något för dig! Vårt team i Stockholm har i uppdrag att tillhandahålla skräddarsydda kundsuporttjänster för den svenska marknaden för ett stort bilmärke samt att tillgodose ett brett spektrum av olika kundbehov.

Arbetsuppgifter
Som Customer Engagement Specialist förväntas du ta hand om kunder genom att lyssna, förstå och finna lösningar på kundens frågor genom att handlägga ärenden i olika system.
Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde. Kundkontakten sker genom kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon. * Hantera enkla och komplicerade fall inom försäkringsfrågor, tekniska och SOME
* Analysera och undersöka de underliggande orsakerna bakom kundernas frågor.
* Dokumentera all kundkontakt.
* Kontinuerligt jobba med processoptimering gällande effektivitet och kvalitet.
* Sammanställa och uppgradera mallar och dokument.
* Ge feedback till andra team som har ett nära sammarbete med Customer Engagement.
* Supportera och bidra med hög servicenivå


Är du den vi söker?
Vi söker dig som har en utmärkt kommunikationsförmåga, både skriftligt och muntligt, kunna förstå kundens krav och läsa av situationer. Du är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men är samtidigt självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika team är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson med många kommunikationsvägar.

Du behöver ha tidigare erfarenhet från servicearbete med kundkontakt, administration och i liknande supportroller med stort kundfokus inom fordonsindustrin. Vi ser gärna att du har erfarenhet inom branscher som gett dig anpassningsförmåga att arbeta i tidspress och ändrade prioriteringar. I den här rollen krävs att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.


Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Kista, Stockholm på MSX kontor.
Arbetstider: Måndag till fredag 9-18 och 10-15 på lördag och söndag.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
HR-Manager Bodil Carlsen
+46 (0)31 337 88 43
HR Manager Anders Thor
+46709227627
Team Leader Yashar Maleky
0046 (0)768 79292
Recruitment Specialist Helen Rubin
0709-227627
Recruitment Specialist Helen Rubin
+46(0)709-227627
Account Manager Predrag Bojanic
+46 (0)704 174266
Recruitment Specialist Helen Rubin
031-3378840
Recruitment Coordinator & HR assistant Ninni Andersson
+46 (0)31 337 88 54
Recrutiment Specialist Josefine Regnér

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International Ltd
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 februari 2024
  • Ansök senast: 13 mars 2024

Besöksadress

Drakegatan 7
None

Postadress

Drakegatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024