Customer Experience Coach, Vattenfall Kundservice Umeå

Customer Experience Coach, Vattenfall Kundservice Umeå

Arbetsbeskrivning

Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20 000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi är övertygade om att framgång byggs genom mångfald och inkludering. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!


Jobbeskrivning
Customer Experience Coach, Vattenfall Kundservice Umeå
Vi söker en positiv kraft som är modig, innovativ och känner ett starkt engagemang kring våra kunders upplevelser. Vi ser att du är en ambassadör när det kommer till kundmötet och kompetenser som aktivt lyssnande och positivt språk. Att ge och ta feedback är för dig naturligt då det är en stor del av vår utveckling och framgång.
Din roll som Customer Experience Coach
Som Customer Experience Coach inom kundservice är du ansvarig för att utveckla kundupplevelsen genom att inspirera och coacha medarbetare utifrån deras individuella behov.
Du har ett ansvar när det gäller affärens nyckeltal både när det kommer till kundnöjdhet, försäljning och effektivitet. Du förväntas hålla dig uppdaterad, analysera och förstå trender kring våra resultat samt analysera beteenden i kundmötet. Du förväntas ge input kring rotorsaker när det kommer till eventuella gap mellan leveranser och mål. Du förväntas agera med riktade insatser för att säkerställa våra resultat.
Du ansvarar för utförandet av coachsessioner där du anpassar dig utifrån individens behov samt följer upp överenskommelser och visar stort engagemang och intresse i medarbetarnas utveckling.
Du förväntas dela med dig av dina erfarenheter och kompetenser till dina kollegor genom att sprida best practice och vara öppen med dina misstag.
Du bär delar av ansvaret för onboarding av våra nyanställda där du ser till att på ett inspirerande sätt koppla våra mål till beteenden i dialog med kund och stöttar medarbetarna i att utveckla sina kommunikativa kompetenser och sin kompetens inom försäljning.
Dina dagliga arbetsuppgifter varierar från individuella coachsessioner med medarbetare till att hålla utbildningar och workshops för större grupper.


Kravspecifikation
Vi ser att du har erfarenhet av att arbeta med coaching som verktyg med dokumenterat goda resultat samt erfarenhet av att arbeta med försäljning med dokumenterat goda resultat. Coachutbildning är meriterande.


Ytterligare information
Vi erbjuder
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort: Umeå. Möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka


För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Malin Steen 076-136 87 95. För frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta rekryterare, Cecilia Wijkman cecilia.wijkman@vattenfall.com


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Shahriar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna).


Välkommen med din ansökan senast 31 dec 2022. Urval och intervjuer sker fortlöpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Isaksson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Umeå Luleå
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 december 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Besöksadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
None

Postadress

Skeppsbrogatan 48, 3 tr
Luleå, 97125

Liknande jobb


Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

Kundservicemedarbetare - Gotlands Energi

7 november 2024

4 november 2024

9 oktober 2024