Customer Experience Development Manager - 0070DE

Customer Experience Development Manager - 0070DE

Arbetsbeskrivning

Schneider Electric är en ledande specialist inom digital utveckling av energihantering och automation i hem, fastigheter, datacenter, infrastruktur och industrier. Med närvaro i över 100 länder är Schneider Electric världens ledande företag inom energihantering - mellanspänning, lågspänning, avbrottsfri kraft och automationssystem. Våra medarbetare och partners gör Schneider till ett fantastiskt företag. Vårt engagemang för innovation, mångfald och hållbarhet säkerställer att "Life is On” finns överallt och för alla. https://www.youtube.com/watch?v=VbldHPFltQQ
Vi söker en drivande, analytisk och kommunikativ ”Kundnöjdhetsansvarig” (Customer Experience Development Manager) som brinner för att göra våra kunder nöjda.
I denna roll kommer du att tillhöra Schneider Electric Sveriges Customer Satisfaction, Quality & Continuous Improvements team bestående av ca 5 medarbetare. Teamet arbetar tillsammans med kunder och affärsenheter med att driva olika kundfokuserade förbättringsprojekt samt med uppföljningar av kundnöjdhet, kvalitet, logistik- och leveransfrågor.
Som kundnöjdhetsansvarig hos oss är du övergripande ansvarig för vår kundfokuserade ”kultur”, dvs hur vi kontinuerligt driver vår kundnöjdhet framåt. Du samarbetar med kunder och affärsenheter för att kartlägga kundens resa genom Schneider Electric, vad som påverkar den positivt och negativt, samt vilka åtgärder vi måste vidta för att ständigt förbättras.
Du ansvarar för våra processer kring kundundersökningar och kundlojalitetsprogram för samtliga affärsområden i den svenska organisationen. Din uppgift är att administrera och driva kundundersökningarna tillsammans med ett undersökningsföretag, samt att analysera resultat och se till att handlingsplaner upprättas i samarbete med övriga delar i organisationen. Du kommer också arbeta med stora kundlojalitetsprojekt och mindre kundanpassade projekt, såväl internt med våra säljare och externt gentemot våra kunder. Du kommer att rapportera till Director Business Support & Commercial Excellence.
Vi söker dig som har ca 3–5 års erfarenhet av arbete med kundnöjdhet och eller projektledning – gärna inom en större koncern. Du har erfarenhet av Microsoft Office-paketet, framförallt Excel och PowerPoint. Du har examen inom marknadsföring, kommunikation eller motsvarade. Svenska i tal och skrift är ett krav liksom engelska som är vårt koncernspråk.
Som person är du positiv, självgående, strukturerad och har ett sinne för detaljer och uppföljning. Du trivs i en omgivning som förändras, har lätt för att skapa nätverk, att kommunicera och har förmågan att driva förändring. Du har förmåga att hitta kreativa lösningar, är van vid ett högt tempo och är strukturerad trots många pågående projekt samtidigt.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Har du frågor om tjänsten så ring gärna Pierre-Yves Le Bourthe, tfn 0730 389 008 och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Liselott Wigstrand på tfn 0725 200 797.
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Du söker tjänsten via https://www.se.com/se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is On, läs mer på www.se.com/se/jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Human Resource

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schneider Electric Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 4 juni 2021
  • Ansök senast: 4 juli 2021

Besöksadress

Frösundaviks allé 1
None

Postadress

Box 9026
Stockholm, xxxxx

Liknande jobb


24 november 2024

19 november 2024

Marknadsföring och administration

1 november 2024

19 september 2024