Customer Experience Lead - Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gillar du att sprida goda budskap? I denna roll kommer du att få vara den som planerar och lyfter fram alla positiva saker vi på Inyett skapar för att öka kundnöjdheten ytterligare. Inyett har en smart digital tjänst med över 1000 kunder som garanterar säkerhet och kontroll av betalningar och leverantörer - och vi behöver dig för att sätta processen för att göra kundresan än bättre!

Vi söker en ‘Customer Experience Lead’
Som ‘Customer Experience Lead’ ansvarar du för att arbeta taktiskt och strategiskt med Inyetts ‘customer journey’, för att bygga och förbättra relationen mellan Inyett och våra fantastiska kunder.

Genom att identifiera tydliga faser utifrån monetära, beteende- och omvärldsperspektiv, kan du bedöma var en kund befinner sig i vår ‘customer journey’, och på så sätt öka kundnöjdhet och det värde som Inyett får av varje enskild kund. Du är helt enkelt nyckelperson i processer som berör segmentering, analys och genomförande av åtgärder som påverkar kundresan hos Inyett.

För dig är det spännande, utmanande och affärskritiskt att identifiera möjligheter som resulterar i nya eller förbättrade processer för hur Inyett hanterar och kommunicerar med våra över 10.000 användare. Du är övertygad om att datadrivna beslut är vägen till framgång, och arbetar därför med vår kunddata på ett sätt som bidrar till våra övergripande försäljnings- och kundmål. En förutsättning för att lyckas är att ha en god förståelse för hur våra system interagerar med varandra, och med den förståelsen kan du agera kravställare för att skapa förutsättningar som utvecklar Inyetts ‘customer journey’ med ökad kundnöjdhet som följd.

Urval av arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Övergripande ansvar för att ta fram och implementera framtida arbetssätt och processer kopplade till Customer Experience. Utifrån dessa ansvarar du för att involvera stakeholders från verksamheten (ex. sales, marketing, support, tech) för de förändringar som behöver genomföras för att utveckla och förbättra kundnöjdheten.
- Rekommendera och driva initiativ för förbättrad kundupplevelse och intern effektivitet.
- Äga och arbeta med NPS.
- Säkerställa att relevant kunddata finns tillgänglig för analys samt generera insikter genom data från olika typer av informationskällor.
- Analys och segmentering av kundbasen. Dels i syfte att maximera intäkterna från kundbasen över tid, dels i syfte att skapa ökad kundnöjdhet och minskad churn.
- Genomlysning, definition och dokumentation av kundresor och processer kopplade till befintlig kund.
- Identifiera kundbehov kopplade till merförsäljning eller annan aktivitet.
- Bidra till att Customer Lifetime Value (CLV) och Average Revenue Per Customer (ARPC) ökar.


Vi tror att du…
tidigare arbetat med och drivit projekt kopplade till Customer Experience i ett produktbolag

har god förståelse för och arbetat med nyckeltalet NPS - Net Promoter Score

har ett sinne för service där du jobbar proaktivt med kundresan i ett helhetsperspektiv

Vad du får av oss

- En fantastisk resa på ett familjärt fintech-bolag i tillväxt.

- Bli en del av Europas största molntjänsbolag och mest expansiva tech-koncerner; Visma - vilka förvärvat Inyett för 2 år sedan.

- Världens bästa kollegor, som alla strävar mot samma gemensamma mål.

- Riktigt schyssta förmåner och ett kontor i nybyggda Prismahuset, precis vid Helsingborg C.

- Chansen att utmana, och utmanas, med möjlighet att växa.



Vilka är då Inyett?
Varje dag förändrar vi på Inyett sättet för företag att arbeta på när det kommer till ekonomisk säkerhet och kontroll. Genom en smart tjänst automatiserar vi kontrollen av betalningar och leverantörer, och varnar för fel, risker och bedrägerier i de miljontals utbetalningar som våra kunder genomför varje dag. Det skapar trygghet, kontroll och säkrare affärer. Hos Inyett representerar du en unik produkt med kunder som tar kontroll och säkerhet på allvar. Vi arbetar med över 1000 kunder, både inom det privata näringslivet, och den offentliga sektorn.



Vår framgångssaga är resultatet av alla fantastiska kollegor på Inyett, och deras driv och vilja att lyckas. På Inyett går det fort. Ambitionerna är höga och utmaningarna många. Vi är alla specialister och brinner för vårt yrke, med siktet inställt på ett och samma höga mål.

Varmt välkommen att joina oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inyett AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 december 2022
  • Ansök senast: 16 juni 2023

Postadress

Drottninggatan 20-22
HELSINGBORG, 25221

Liknande jobb


28 november 2024

Vice President Sales Area Northern Europe

Vice President Sales Area Northern Europe

27 november 2024

27 november 2024