Customer Experience Manager

Arbetsbeskrivning

VILKA ÄR VI?
DS Smith är en ledande förpackningsleverantör där cirkulär ekonomi och hållbarhet står i fokus och utgör kärnan i vår devis "Redefining Packaging for a Changing World". Vi utvecklar, marknadsför och tillverkar hållbara förpackningar, företrädesvis i wellpapp, i syfte att förbättra inpackning, transport, hantering, exponering och försäljning av produkter, främst för svenskt näringsliv.
DS Smith är en multinationell koncern som startade sin verksamhet i London på 1940-talet. Sedan dess har vi vuxit och opererar idag i 37 länder och har cirka 32 000 medarbetare.
Läs mer på www.dssmith.com.
VAD ERBJUDER VI?
Nu söker vi dig med stort intresse och nyfikenhet för hur vi som konsumenter väljer våra produkter och våra shoppingbeteenden! Vad är det som gör en vara unik och varför väljer vi en förpackning framför en annan?
Customer Experience Manager är en roll för dig som vill arbeta med hållbara förpackningslösningar och vara en brygga mellan kunden, deras varumärke och produkterna. Här har du en möjlighet att påverka några av de största företagen och varumärkena i världen, genom att implementera hållbara förpackningslösningar. Vi säger att du är en partyplanner!
Det innebär att du interagerar med kunden och skapar möten med säljteam, specialister och designers via workshops eller events, där nya innovativa lösningar på utvecklingsprojekt gällande förpackningslösningar uppkommer.
Här är det viktigt att vilja lära och förstå kunden. Förstå kundens produkter och utmaningarna med dessa – ena dagen kommer du att vara expert på utformningen av en chokladkaka för att nästa gång förstå förpackningen på en teknisk produkt. Ditt fokus handlar om att bidra till att öka kundens förståelse hur vi kan göra både produktdesignen och innovationen för en specifik hållbar förpackningslösning över allas förväntningar!
Som sagt är du bryggan till att öka våra kunders nöjdhet! Ditt ansvar är att leda och utveckla vårt kompletta Customer Experience-program i Norden, där du är organiserar och ansvarar för ett brett utbud av fysiska, virtuella och hybrida kundmöten. Du samarbetar och skapar starka relationer med både sälj-, design- och innovationsteam inom hela den nordeuropeiska regionen som du tillhör.
Du kommer att lära dig så mycket om olika branscher eftersom vi fullständigt nördar ner oss i dessa - detaljhandel, dagligvaruhandel eller e-handel. Vi tänker också mycket kring hållbarhet – hur gör vi på bästa sätt för att bidra till en bättre miljö?
Du utgår från kontoret i Värnamo och har Norden som din arbetsplats – naturligtvis är vi både hybrida och flexibla.
DETTA KAN DU.
Minst fem års erfarenhet av försäljning, marknadsföring och/eller varumärkesledning inom FMCG-företag (Fast Moving Consumer Goods).
Du har goda IT-kunskaper och är öppen för att lära nytt inom teknik - allt för att kunna utmana kunden både med virtuella workshops och events.
Du har förmåga att driva och prioritera i projekt som driver dem framåt.
Svenska och engelska i tal och skrift. Har du erfarenhet från något ytterligare skandinaviskt språk är det ett plus.

DETTA ÄR DU.
Entusiasm och passion tillsammans med en kreativ ådra är viktigt för rollen! Du har en stark kommunikations- och presentationsförmåga som får med dig både kunder som kollegor längs vägen - såväl i fysiska möten som under digitala event.
Så om du brinner för detaljhandel, förpackningar och hållbarhet och skulle älska att påverka några av de största företagen och varumärkena i världen och hjälpa till att implementera verkligt cirkulära, hållbara förpackningslösningar, då vill vi gärna höra från dig! Välkommen med din ansökan!
BRA ATT VETA.
Du rapporterar till North Europe Regional Customer Experience Manager Lydia Butler, placering London.
Placering för rollen är Värnamo, med flexibilitet kring bostadsort.
Visa ditt intresse senast den 12 april, urval sker dock löpande.
Vid frågor besvaras dessa av Rebecca Frödekrans, 070-790 64 45, eller Anette Beckman, 072–500 30 23.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DS Smith
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 mars 2022
  • Ansök senast: 12 april 2022

Liknande jobb


2 december 2024

Social Media Manager på deltid

Social Media Manager på deltid

28 november 2024

Public Affairs Leader

25 november 2024

Public Affairs Partner

25 november 2024