CUSTOMER EXPERIENCE MANAGER TILL JÖNKÖPING ENERGI

CUSTOMER EXPERIENCE MANAGER TILL JÖNKÖPING ENERGI

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta på en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas? Vill du jobba med kravställning och systemförvaltning kring digital kundhantering? Se hit, nu söker vi ytterligare en medarbetare till vårt team.

På Jönköping Energi är vi inne i en spännande omställning där vi vill utveckla och förbättra vår digitala kundupplevelse. Detta gör vi genom många olika initiativ och där spelar du och dina blivande kollegor en viktig del.

Dina arbetsuppgifter
Du kommer ingå i vårt team som arbetar nära vår kundservice, försäljning och kommunikationsavdelning för att utveckla, stötta och driva utveckling i våra olika system. Vi ansvarar för vårt CRM-system, webbplats/e-handel, app, mina sidor och rapporter från uppföljningsplattform (BI). En viktig del i din tjänst är att jobba nära Kundrelationers ledningsgrupp och stötta med uppföljning och analys av ansvarsområdets mål.

På dagarna kommer du att:


• samla in och omvandla behov till en kravspecifikation för en funktion på vår webbplats eller CRM-verktyg
• hjälpa en kollega att lära sig använda vårt CRM-verktyg på bästa sätt eller visa hur en annan kollega på bästa sätt uppdaterar vår webbplats
• sammanställa måluppföljning till Kundrelationers ledningsgrupp
• hålla ihop ett sprint-planeringsmöte med en systemleverantör
• ta en fika och kanske spåna på en kommande funktion i vår app
• testa en leverans av funktionalitet i något av våra system.

Vi jobbar tillsammans som team och det innebär att du kommer få bidra där det gör mest nytta för stunden. Tillsammans planerar och prioriterar vi dagligen för att nå våra mål. Vi jobbar både strategiskt och operativt.

Din profil
Du är nyfiken och genuint intresserad av människor och utveckling. Vi hoppas att du har ett gott omdöme och har en förmåga att kunna förstå det svåra och hitta förslag på väg framåt. Samarbetsförmåga och förmåga att planera din egen tid är förutsättningar för att trivas i rollen. Personliga förmågor och egenskaper är viktiga för oss.

Vidare tror vi att du har relevant eftergymnasial utbildning och erfarenhet inom kravställning, verksamhetsutveckling och systemutveckling. Kanske är du en systemutvecklare eller marknadsförare som mer gått över mot projektledning och kravställning inom webb, CRM, appar och BI?

Vi tror att du har relevant erfarenheter inom:


• systemförvaltning inom antingen webbpublicering, appar eller CRM-system
• projektledning och förändringsarbete
• affärslogik och kundresor
• effektivisering/automatisering genom digitala system
• uppföljning av data genom visualiseringsverktyg

Detta erbjuder vi dig!
Du kommer till en arbetsplats med en gemenskap som bara kan upplevas. Vi har vunnit utmärkelsen ”Excellent Arbetsgivare 2021”, där vi ligger i topp i jämförelse med 300 andra företag och 30 andra energibolag. Hos oss får du goda anställningsvillkor, personalförmåner och möjligheter att utvecklas i en trygg men innovativ bransch. För oss är det viktigt att du får en bra introduktion och säkerhet samt kvalitet är våra prioriteringar i allt vi gör. 

Läs gärna mer om hur det är att arbeta hos oss och möt våra medarbetare på vår hemsida. 

Om Jönköping Energi
Nu och i framtiden har vi vår bas i infrastruktur och produktion. Vi är en samhällsviktig verksamhet och en lokal aktör som drivs av att skapa effektiva och innovativa energi- och kommunikationslösningar till våra kunder för att bidra till ett hållbart samhälle. Medarbetarnas kompetens och lokalkännedom säkerställer leveranser och tjänster med hög kvalitet. Vi är och kan vara stolta över det vi tillsammans åstadkommer! Vår vision är En god kraft för ett gott samhälle.

Vi ger Jönköping Energi - en kort film

Mer information
Välkommen med din ansökan! Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan snarast men absolut senast 25 april 2022.

I denna rekrytering samarbetar Jönköping Energi med Effektiv AB som är årets rekryteringsföretag i Sverige enligt branschen. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Victoria Öberg, victoria.oberg@effektiv.se, 0706-43 04 07.

För fackliga frågor kontakta Joakim Engdal, SEKO, på tel. 036-19 18 44, Daniel Faxe, Vision, på tel. 036-19 17 41 eller Agata Zietek, Sveriges Ingenjörer, på tel. 036-10 32 08.

Då vi arbetar med samhällsviktig verksamhet är anställningen säkerhetsklassad. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. 

Inför varje rekrytering tar vi beslut om vilka rekryteringskanaler vi ska använda och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jönköping Energi AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2022
  • Ansök senast: 25 april 2022

Liknande jobb


24 november 2024

22 november 2024