OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Marknadsavdelningen på Sesol
På Sesol är vi inne i en snabb och spännande resa där vi vill utveckla och förbättra vår digitala kundupplevelse. Detta gör vi genom många olika initiativ och där spelar du och dina blivande kollegor en viktig del.
Vi vill hitta en driven Customer Experience Manager till vår marknadsavdelning. Genom data och insikter vill vi leverera unika kundupplevelser och det via kunskap inom strategi, rådgivning, data & analys, konverteringsoptimering, CRM och verktyg inom marknadsföring.
Om rollen
Rollen är ny och en viktig del i denna tjänst är implementera ett arbetssätt och struktur för att vi effektivt och löpande ska kunna förbättra alla delar som våra kunder berörs av. Målet är att tjänsten ska stötta med uppföljning och analys till de olika ansvarsområdena och utveckla dessa mot nya mål, KPIer och strategiskt arbeta med vilket content som ska finnas. Du kommer arbeta nära våra avdelningar inom marknad, projekt, försäljning för att utveckla, stötta och driva löpande förbättringar i våra olika system för att optimera våra kunders upplevelse.
Vi arbetar med olika områden som verktyg mot marknadsföring, CRM-system, webbplats/e-handel, app och uppföljningsplattform (BI). Med medvetenhet om digitala resor och funktioner arbetar du effektivt och flexibelt för att få ut det mesta av budgeten och den tid som finns tillgänglig. Du presenterar dina insikter med en tydlig bild för ditt team och med förslag på hur och vart vi ska förbättras.
Vi jobbar tillsammans som team och det innebär att du kommer få bidra där det gör mest nytta för stunden. Tillsammans planerar och prioriterar vi dagligen för att nå våra mål. Vi jobbar både strategiskt och operativt.
Vem är du?
Vi tror vi att du är en flexibel och nyfiken person som har lätt för att sätta sig in i nya situationer och är intresserad av teknik, affärer och människor. Du gillar att analysera data och är lösningsorienterad och kommunikativ i de förändringar som planeras att genomföras. Samarbetsförmåga och förmåga att planera din egen tid är förutsättningar för att trivas i rollen. För att både lyckas och trivas så är du trygg i din roll och kompetens, har förståelse för kommunikationsstrategi och kan hantera flera stora projekt samtidigt, utan att kompromissa med detaljer och kvalitet. Vi ser att du är kreativ och kommunikativ, samt besitter stort driv och innovativt tänkande. Du ser möjligheter, förbättringsområden och jobbar alltid mot tydliga mål. Du tycker att det är spännande att leda och vara en del av ett team, vill ta fram det bästa i andra.
Vad har du för erfarenhet?
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning eller erfarenhet inom digitala plattformar, kravställning, e-handel och verksamhetsutveckling. Kanske är du en affärsutvecklare, projektledare eller marknadsförare som är digitalt erfaren och förstår olika digitala strukturer.
Du har en eller flera relevanta utbildningar inom exempelvis kommunikation, marknadsföring, projektledning.
Du skriver och talar obehindrat på både svenska och engelska.
Om Sesol
Vi är det självklara valet för installation av solcellsanläggningar, elbilsladdare och IMD. Vi har all personal in-house och levererar alltid med högsta kundnöjdhet i fokus. Med passion för förnybar energi skapar vi nya och smarta lösningar för våra kunder. Vår kundkrets innefattar allt från den lilla villan till stora solcellsparker. Vi har etablerat oss på 14 orter i södra och mellersta Sverige, med huvudkontor i Jönköping. Detta gör att vi är en lokal leverantör där både privat- och företagskunder hittar sina lösningar. Det är med våra 1000 medarbetare som vi dagligen bidrar till att skapa en hållbar värld där vi är en trygg partner för både kunder och kollegor.