OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skånska Byggvaror har siktet på att bli marknadsledande inom Garden Living och är redan idag störst i Sverige på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Bolaget säljer ett lättöverskådligt sortiment för villans yttre och inre miljöer – t.ex. uterum, växthus, spa, dörrar, fönster, förvaringslösningar etc. Alla produkter säljs under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning av stora delar av sortimentet, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Skånska Byggvaror är ett lönsamt, onlinebaserat nordiskt bolag som erbjuder ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform som har över sex miljoner besök årligen. Vi möter våra kunder i våra omnikanaler webb, butik och telefon.
Vill du vara med och utveckla en kundfokuserad kultur inom Skånska Byggvarors kundservice? Workz söker en Customer Experience Manager med ansvar för att utveckla kundservicemedarbetarna med målet att leverera kundupplevelser i toppklass.
Om Skånska Byggvaror
Skånska Byggvaror har siktet på att bli marknadsledande inom Garden Living och är redan idag störst i Sverige på gör-det-själv-marknaden för förädlade byggvaruprodukter. Bolaget säljer ett ex. uterum, växthus, spa, dörrar, fönster, förvaringslösningar etc, allt under eget varumärke. Genom egen produktutveckling och tillverkning, har Skånska Byggvaror kontroll på hela kedjan från produktidé till slutkund. Skånska Byggvaror är ett lönsamt, onlinebaserat nordiskt bolag som erbjuder ett noga utvalt och prisvärt sortiment till hemmafixare, huvudsakligen genom sin webbplattform som har över sex miljoner besök årligen. Vi möter våra kunder i våra omnikanaler webb, butik och telefon.
Den vi söker
Du drivs troligen av viljan att skapa förutsättningar till riktigt bra kundupplevelser. Samtidigt förstår du att framgången kommer genom människorna på avdelningen, och att dessa måste tränas, utbildas och ges feedback löpande. Du är en bra coach och drivs av slutkundernas positiva omdömen och tillfredsställelse. Förmodligen har du tidigare haft en ledande roll inom kundservice, och har lyckats väl med att driva en positiv utveckling av kundnöjdhet. Det är meriterande om du tidigare har jobbat med komplexa produkter och längre kundresor.
Vi tror också att du:
• Har erfarenhet av framgångsrikt förändringsarbete med syfte att öka kundfokus och kundnöjdhet
• Tycker om att arbeta med individer och team, och att skapa framgång
• Har erfarenhet av coachande och motivationshöjande insatser med goda resultat
• Är van att utveckla och arbeta med mål och kpi:er inom kundservice
Ansvarsområden
Dina ansvarsområden innefattar att utveckla såväl struktur som medarbetare mot ett ökat kundfokus. Det innebär såväl att skapa förutsättningar för utvecklingen, samt att genomföra många insatser själv, exempelvis genom att ta fram utbildningspaket och onboardingprogram. Här innefattas aktiv coachning, utbildning, säljträning och uppbyggnad av en framgångsrik kultur. Tydliga mål kommer att finnas för utvecklingen, både för arbetet i sig som för kundupplevelserna. Du kommer ingå i ledningen för Skånska Byggvarors kundservice.
Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Rollen är placerad i Ängelholm och tillsätts snarast möjligt. Det är Skånska Byggvarors önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Workz som är ansvariga för rekryteringen. Har du frågor gällande rollen eller processen kontakta: rekrytering@workz.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ulrica Engbrink
Jonas Norén
Emmy Angeklint
Sanna Larsen
Daniel Topic