Customer Experience Partner Sweden

Customer Experience Partner Sweden

Arbetsbeskrivning

Senior Customer Experience Partner Sweden
About the job
Letar du efter en chans att arbeta med skräddarsydd logistik för en global ledare inom containerlogistik? Om du också älskar att vara i daglig kontakt med kunder, leverantörer och kollegor från världens alla hörn – då har vi jobbet för dig!


Key responsibilities


Till vårt kontor i Göteborg söker Maersk nu personer som vill arbeta som Customer Experience Partner på vår avdelning som arbetar med skräddarsydda logistiklösningar för våra kunder. Detta innebär att du kommer ansvara för kundupplevelsen för dina konton och säkerställa kundens logistikflöden hanteras ur ett end-to-end perspektiv. Du kommer arbeta nära både kunden och koordinera med interna logistikteam runt om i världen.


Som Customer Experience Partner deltar du i den operativa driften och du kommer att:


· Ha tät kontakt med våra kunder och bygger en nära relation med dem för att förstå deras behov av logistiklösningar
· Se till att leveransens mot kund utförs på ett smidigt och effektivt sätt
· Sköta planering och uppföljning av logisitksändningar
· Fungerar som koordinator mellan kunder och leverantörer
· Ha daglig kontakt med kollegor från flera olika länder
· Ha god lokalkännedom om logistikmarknaden


Vi söker dig som:


· Har en eftergymnasial utbildning
· Har mer än 5 år erfarenhet av shipping/sjöspedition eller logistik
· Gillar utmaningar och är bra på problemlösning
· Är strukturerad, noggrann och serviceinriktad
· Är flexibel och gillar att arbeta med snabba förändringar
· Är självgående samtidigt som du uppskattar att arbeta i grupp.
· Prata flyttande engelska
· Har arbetat på ett internationell företag inon shipping
. Är självgående samtidigt som du uppskattar att arbeta i grupp.
· Har goda kunskaper i Officepaketet och övergripande god IT-kunskap

Kontaktpersoner på detta företaget

Cluster Manager Christian Juul-Nyholm

Operations Manager Maria Sturgis

Equipment Manager, Scandinavia Rune Martensen
+46 733 710014
Manager, Accounting & Reporting Jenny Haraldsson
+46 733 710045
Customer Service Manager Anna Borglin
+46 733 7100
Sales Support Manager Sandra Corneliusson
+46 733 710011
General Manager, Sales Sweden Joakim Palm
+46733710040
Manager, Customer Experience Petra Bernander
+46317511605 +46733710005
Manager, Safmarine Scandinavia Christian Engdahl
+46733710009
Manager Customer Service Pernilla Falkendal
+46 733 710041

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Maersk Sverige AB GÖTEBORG
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 4 juli 2022

Besöksadress

Mölndalsvägen 24, 3tr
Göteborg

Postadress

Box 1115
GÖTEBORG, 40523

Liknande jobb


13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024

13 november 2024