Customer Experience Solution Specialist

Arbetsbeskrivning

Cellbes kläder är till för alla! Vår kunskap och vårt starka engagemang för vår kund har resulterat i kampanjen #viärcellbes där vi vill visa hur våra kläder ser ut på vanliga, fantastiska kvinnor i olika åldrar och storlekar. På vår turné genom landet besöker vi henne där hon bor, i hennes egen vardag runt om i svenska städer.


Cellbes startade 1954 som ett postorderföretag. Idag är vi ett av de ledande E-handelsföretagen inom mode och heminredning. Vår drivkraft är att erbjuda favoritplaggen i garderoben, oavsett tillfälle. Det breda storleksutbudet är en viktig del av det och storlekarna går från 34-64 för kvinnor och S-8XL för män.


Cellbes har kontor i Borås, Göteborg och Stockholm. Vi omsätter ca 500 MSEK. Vi är verksamma på 9 marknader i Europa, med kontor i tre av dessa samt ett sourcingkontor i Shanghai. Med en fantastisk personalstyrka på ca 120 medansvariga fortsätter vi vår resa för att nå vår vision: Att på ett hållbart, inkluderande och inspirerande sätt stärka kvinnors självkänsla.




Har du stort engagemang för kundkontakt och customer experience? Har du en mycket positiv inställning samt tycker att customer first är en självklarhet? Då är rollen som customer experience solutions specialist på Cellbes något för dig.

Ditt uppdrag:
I rollen som Customer experience solutions specialist kommer dina huvudsakliga ansvarsområden vara att utveckla och arbeta med våra kundrelationer. Du kommer arbeta både strategiskt och operativt med kundnöjdhet där proaktiv service är ledordet.  Du är intresserad av kundbeteenden och nyfiken på att lära dig hantera nya teknologier. En viktig del kommer även vara att driva projekt för att implementera nya tjänster och utvärdera befintliga system och arbetssätt gällande vår kundservice.

Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att vara: 

- Identifiera utvecklingsområden och strategiskt arbeta för att hitta lösningar för att förbättra vår Customer experience
- Operativt leda projekt kopplat till nya tjänster och teknik inom customer experience
- Styrning, kommunikation och uppföljning av våra call centers.
- Omvärlds-och konkurrentbevaka inom området i syfte att proaktivt vidta åtgärder
- Representera kundens röst i alla projekt som påverkar kundupplevelse
- Samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter på avdelningen eller i företaget.

Din Profil
Vi söker dig som har ett stort engagemang för kundkontakt. Att sätta kunden först är en självklarhet för dig och du arbetar aktivt med att alltid ge kunden rätt besked genom tydlig kommunikation.

För att trivas i rollen som Customer experience solutions specialist ska man gilla att arbeta i ett högt tempo, motiveras av utmaningar och drivas av att prestera.  Förmåga att driva frågor internt och externt för att säkerställa bästa kundupplevelsen och målet ”best in class”.  Du är proaktiv, drivande och självgående och ser till helheten. Tjänsten innebär många kontaktytor vilket förutsätter att du är kommunikativ och skapar goda arbetsrelationer med ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning.

Kvalifikationer:

- Tidigare erfarenhet från arbete med kundservice, kundupplevelse och CX
- Erfarenhet av att genomföra förändringsarbete i en kundservicefunktion.
- Erfarenhet från arbete med projekt kopplat till nya system och ny teknik
- Du har arbetat med varierande arbetsuppgifter och har lätt att sätta dig in nya system samt är en van kravställare/beställare
- Mycket god kommunikativ förmåga i både tal och skrift.

Att Jobba på Cellbes
För oss är det viktigt att skapa förutsättningar för våra medarbetare, att ha en balans mellan arbete och fritid. Som medarbetare på Cellbes har du möjlighet att arbeta från våra kontor i Borås, Göteborg och Stockholm, du har också möjlighet att arbeta hemifrån utifrån dina och tjänstens förutsättningar. Vårt arbetssätt, våra processer och hur vi bemöter varandra internt såväl som externt grundas i Cellbes kärnvärden: var modig, driv framåt och arbeta tillsammans. Med rätt engagemang, mål och fokus ökar vi tillsammans försäljningen och lönsamheten för bolaget.

Vi erbjuder möjligheten till varierande arbetsuppgifter med ett produktbolags fokus och stabilitet. Hos oss ligger fokus på att förbättra och utveckla sortimentet, marknadsföra och sälja kollektionen, öka kundnöjdheten såväl som arbetsglädje och utveckling för våra medarbetare. Vi är stolta över vår interna kvalitets- och hållbarhetsavdelning som ständigt arbetar med att säkerställa kvaliteten på våra produkter och hanterar bolagets övergripande hållbarhetsfrågor, är du intresserad av att veta mer om vårt arbete i dessa frågor internt och externt, är du varmt välkommen att kolla in vår senaste hållbarhetsredovisning här!

Nu söker vi dig som kan ta oss till nästa nivå, passar du in på ovanstående profil och vill höra mer om vad Cellbes har att erbjuda, tveka inte att söka tjänsten redan idag!

Ytterligare information:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar löpande urval så passa på att skicka in din ansökan redan idag, sista ansökningsdagen är dock 2023-07-01. Har du frågor kring tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Anna Thorander, Retention Manager, anna.thorander@cellbes.se Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Grahm, Marketing Manager
033- 17 31 18
Charlotta Tångstedt, Unionen
033- 17 33 28
Maria Gepertz, Inköpschef Cellbes
033-17 32 38
Elisabeth Olsson
Elisabeth.Olsson@consortiofashion.com
Henrik Aronsson, Team Leader Web Development
henrik.aronsson@cellbes.se
Kristina Hermansson
kristina.hermansson@cellbes.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cellbes
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 1 juli 2023

Besöksadress

Risängsgatan 4
None

Postadress

Risängsgatan 4
Borås, 50187

Liknande jobb


Extrajobb på Kundservice

Extrajobb på Kundservice

22 november 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

22 november 2024

22 november 2024