CUSTOMER EXPERIENCE SPECIALIST

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Vi söker en Customer Experience Specialist / CX Designer till vår statligt ägda kund som producerar, distribuerar och säljer el, värme och gas framför allt i Norden, Tyskland och Nederländerna. I rollen kommer du att vara en nyckelperson i teamets arbete med att skapa en förstklassig kundupplevelse genom hela kundresan. Du kommer framförallt att arbeta operativt med att utforma en kundupplevelse som upplevs som enkel för vår kunder, med fokus på digitalisering. Organisationen och teamet som du kommer att tillhöra har ett starkt kundfokus och strävar efter att ständigt förbättra kundupplevelsen, därför vill vi att detta känns viktigt även för dig som ansöker.





Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
Du har relevant utbildning
Du har tidigare erfarenhet inom Customer Experience ( CX )
Du har förståelse för digitala användargränssnitt ( UX / UI ) och erfarenhet av funktionell kravställning för digital utveckling
Du har erfarenhet av digitalisering av kundresor som har gett en mätbar positiv effekt, gärna inom området digital självservice
Det är meriterande om du har erfarenhet från energibranschen eller liknande med målgruppen privatkunder
Det är meriterande om du har erfarenhet av konverteringsoptimering (CRO) och grundläggande förståelse för webbanalys
Du behärskar svenska på modersmålsnivå och har goda kunskaper i engelska

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som Customer Experience Specialist / CX Designer behöver du vara nyfiken och tycka om att arbeta tillsammans med andra för att utveckla nya möjligheter som stödjer våra kunders behov. Du behöver också vara genuint intresserad av att driva digitala förändringsinitiativ och ha erfarenhet av kravställning för nya eller förbättrade digitala funktioner. Du bör vara en mycket god kommunikatör med en förmåga att beskriva och argumentera för idéer och lösningsförslag på ett enkelt, prestigelöst och tilltalande sätt, med målet att hitta den bästa lösningen.



Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start så snart som möjligt och uppdraget pågår till 1-juni-2023, med chans till förlängning. Du kommer att bli anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund i Stockholm. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då intervjuer sker löpande och annonsen kan komma att tas ner innan sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 november 2022
  • Ansök senast: 30 november 2022

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024