Customer Experience Specialist

Customer Experience Specialist

Arbetsbeskrivning

Om rollen Vi söker just nu en Customer Experience Specialist till ett av våra tvärfunktionella agila team inom vårt bolag.
I rollen kommer du att vara en nyckelperson i teamets arbete med att skapa en förstklassig kundupplevelse genom hela kundresan. Du kommer framförallt att arbeta operativt med att utforma en kundupplevelse som upplevs som enkel för vår kunder, med fokus på digitalisering.

För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta tillsammans med andra för att utveckla nya möjligheter som stödjer våra kunders behov. Du behöver också vara genuint intresserad av att driva digitala förändringsinitiativ och ha erfarenhet av kravställning för nya eller förbättrade digitala funktioner.
Organisationen och teamet som du kommer att tillhöra har ett starkt kundfokus och strävar efter att ständigt förbättra kundupplevelsen. Därför vill vi att detta känns viktigt även för dig.

Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden

- Utforma kundresor som gör det möjligt för våra kunder att lösa sina behov med hjälp av digitala gränssnitt genom att;
- Analysera kundbeteende och kundfeedback från Mina sidor och andra kanaler, i syfte att identifiera förbättringsmöjligheter.
- Kravställa nya eller förbättrade digitala funktioner som ger kunden en upplevelse av enkelhet och omtanke, exempelvis inom området självservice.
- Identifiera och driva initiativ för att påverka kundens val av kanal i syfte att optimera såväl kundvärde som affärsvärde.
- Utveckla, etablera och följa upp mätetal och KPI:er för självservice samt löpande prioritera mellan olika digitala utvecklingsinitiativ, baserat på kundvärde och affärsvärde - i samråd med produktägare och övriga teammedlemmar.
- Bygga starka relationer som möjliggör ett nära samarbete med stakeholders inom och utanför Consumer Sales Nordic, exempelvis utvecklingsteam och affärsansvariga.

Kompetens och erfarenhet
- Praktisk erfarenhet av digitalisering av kundresor, som har gett en mätbar positiv effekt krävs, gärna inom området digital självservice.
- Förståelse för digitala användargränssnitt (UX/UI) och erfarenhet av funktionell kravställning för digital utveckling krävs.
- Intresse för området digital självservice samt nya tekniska möjligheter och kanaler som möjliggörare för förbättrad kundupplevelse, t.ex. Voice-gränssnitt och sociala medier, är önskvärt.
- Erfarenhet från energibranschen eller liknande branscher med målgruppen privatkunder, exempelvis bank, försäkring, telekom eller resebranschen är meriterande.
- Erfarenhet av konverteringsoptimering (CRO) och grundläggande förståelse för webbanalys är meriterande.
- Relevant universitetsexamen är önskvärt.

Vi söker dig som:
- Nyfiken och kreativ med en passion för ständiga förbättringar, med kunden i fokus.
- Trivs med att ta egna initiativ och driva förändring.
- Uppskattar det agila arbetssättet och möjligheten att jobba med olika saker, såväl självständigt som tillsammans med andra.
- God kommunikatör med en förmåga att beskriva och argumentera för idéer och lösningsförslag på ett enkelt, prestigelöst och tilltalande sätt, med målet att hitta den bästa lösningen.
- Har en ödmjukhet inför komplexiteten som finns vad gäller interna processer, många stakeholders och olika perspektiv som behöver beaktas i ett större företag.
- Innehar en förmåga att hitta vägar framåt och uppnå konkreta resultat genom ömsesidigt respekt och ett pragmatiskt synsätt.


Uppdraget är en del av Quest Consultings konsultverksamhet med start så snart som möjligt. Din anställning kommer att vara hos Quest Consulting och du arbetar som konsult hos vår kund i Stockholm. Anställningen är heltid, tillsvidare och arbetet är förlagd på dagtid med möjlighet till remote-arbete.

Din ansökan
Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning.

Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Oss
Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 november 2022
  • Ansök senast: 9 december 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Servicetekniker

Servicetekniker

23 december 2024

Kundservicemedarbetare

Kundservicemedarbetare

23 december 2024

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

Kundinformatör till Länstrafiken Region Kronoberg

23 december 2024

23 december 2024