OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Om tjänsten:
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Enkla Elbolaget.
Om företaget:
Enkla Elbolaget är en del av Dalakraft koncernen och är utmanaren i en traditionell bransch som vill göra allt för att förenkla och tillföra värde för kunden. För företaget är innovation och att vara i framkant en av deras viktigaste framgångsfaktorer. Deras vision är att el är som allra bäst när den är enkel, klimatklok och långsiktigt prisvärd.
Enkla Elbolaget har tagit fram en digital kulturhandbok, en sorts ID-guide för dig som är nyfiken på dem av en eller annan anledning. Den presenterar Enkla Elbolaget med fokus på kulturen och ger dig en känsla av hur det är att jobba hos eller med dem. Klicka här för att läsa mer om den Enkla vägen.
Arbetsuppgifter:
Som Customer Experience Specialist har du en helhetssyn på varje steg i kundresan. Du arbetar såväl operativt som strategiskt och beaktar alla interaktioner mellan kund och verksamhet. I ditt dagliga arbete analyserar du flöden och processer, hanterar data och rapporter samt automatiserar flöden relaterade till kund- och köpresor. Ditt primära arbetsverktyg är MA-systemet APSIS i syfte att automatisera kundkommunikationen utifrån kundbeteenden. En del av rollen innebär att bygga och konfigurera dialoger i systemet för att exempelvis skapa och skicka diverse notiser till kunder och medarbetare vid rätt tidpunkt baserat på olika händelser i data.
Som Customer Experience Specialist Specialist har du en roll med många kontaktytor då en central del i ditt arbete är att samordna med alla interna intressenter såsom dina kollegor på marknad, IT, försäljning och kundservice. Du delar med dig av dina analyser om kundbeteende och kundupplevelser samt arbetar tillsammans fram olika lösningar. Här får du chansen att bli expert på hela flödet och är involverad i samtliga steg för att påverka kundbeteenden och försäljning i digitala kanaler. Detta i syfte att skapa bästa möjliga kundupplevelse genom hela kundresan.
• Analys av flöden och processer relaterat till kundresan
• Automatisering av kundkommunikation utifrån kundbeteenden
• Arbete med MA-verktyg
• Samordning och kunskapsdelning med interna intressenter utifrån analys av kundupplevelse
• Arbete för lösningar för ökad kundupplevelse
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Eftergymnasial utbildning inom marknadsföring, utbildning till Customer Experience Specialist anses starkt meriterande
• Kunskaper inom Marketing Automation och erfarenhet av att ha arbetat i ett MA-verktyg
• Kunskaper i CRM-system
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl som i skrift
Du har en god kommunikativ förmåga och trivs i sociala situationer eftersom du har många interna kontaktytor i rollen som Customer Experience Specialist. Du tycker om att samarbeta, att lyssna på vad andra har att säga och du tycker att resultatet blir som bäst när ni jobbar tillsammans. Du bidrar med nya perspektiv och testar mer än gärna nya arbetssätt. Du stimuleras av att vara med och förbättra processer och rutiner, och uppskattar en roll där du ges möjligheten att bidra med dina tankar och idéer. När ett problem dyker upp agerar du snabbt och försöker komma fram till en lösning så fort som möjligt. Som person är du analytiskt lagd och du föredrar att förlita dig på data för att utifrån det genomföra förändringar. I den här rollen förväntas du ta mycket eget ansvar och självständigt driva ditt arbete framåt, och det är också i en sådan roll som du trivs bäst.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Ronneby med möjlighet att arbeta hybrid
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: customer experience specialist, customer experience, CX, kundupplevelse, kundnöjdhet, kundbeteende, MA, marketing automation, marknadsföring, marketing, digital marknadsföring, digital specialist, digital marketing, heltid, Ronneby
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund