Customer Experience Specialist sökes för uppdrag i Malmö!

Customer Experience Specialist sökes för uppdrag i Malmö!

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten
Poolia söker för kunds räkning en erfaren Customer Experience Specialist till ett uppdrag i Malmö. Som Customer Experience Specialist kommer du att ha ett helhetsansvar för att hantera kundupplevelsen genom att aktivt arbeta med Net Promoter Score (NPS) för att analysera och förbättra kundupplevelsen på både gruppnivå och organisationsnivå. Du kommer att vara en nyckelperson för att driva datadrivna förbättringar och samordna NPS-aktiviteter och insatser inom hela organisationen. Du kommer att bli anställd via Poolia och uppdraget förväntas pågå under 6 månader med chans till förlängning. Är detta tjänsten för dig? Tveka inte med din ansökan, urval och intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för NPS-programmet och koordinera, aktivera och följa upp på sNPS, Journey NPS, Touchpoints och NPS som rör andra affärsområden.
• Driva leverans, genomförande, uppföljning och dela med dig av erfarenheter från förbättringsprogram.
• Validera prestanda av kärn-NPS-drivare i hela organisationen och hantera tväravdelningssamarbete för att utveckla initiativ som kan skilja sig markant på marknaden.
• Utveckla kundupplevelseramverk, inklusive designprinciper, datapunkter, processer, kundlivscykelbeskrivningar, personas, analys, utveckling, genomförande och uppföljning av kundresor och kundupplevelse.
• Konceptuell design av kundengagemangsprogram, inklusive en omni-kanalverktygslåda, definition av KPI:er och genomförandeplaner för enheter.
• Analysera och kombinera data från externa och interna källor och utföra statistiska analyser för att dra rekommendationer för förbättrad kommunikation och kundupplevelse.


Vem är du?
För att vara aktuell för tjänsten ser vi gärna att du har följande:
• Universitetsexamen i företagsekonomi, marknadsföring, kommunikation eller liknande.
• Minst 5 års erfarenhet av ledarskap inom konsultverksamhet, forskning, projekt-/program-/CX-ledning eller liknande.
• Erfaren projektledare, tidigare erfarenhet av att arbeta med NPS och bevisad erfarenhet av att driva aktiveringar.
• Djup förståelse för konsumentbeteende och behov; förmåga att översätta data och insikter till handlingar.
• Flytande engelska och svenska.
Varmt välkommen in med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Noren

Anna Tannerfalk
040-6433937
Anna Tannerfalk

Peder Bjursten
073-944 54 60
Marie Engdahl
0721-880213
Marie Norén
072-0742012
Disa Fanto Börjesson
040-6433936
Peder Bjursten
+46 73 944 54 60
Disa Fanto Börjesson

Disa Fanto Börjesson
0766-775336

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Malmö AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 maj 2023
  • Ansök senast: 26 maj 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024