OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker just nu en customer experience specialist till ett av våra tvärfunktionella agila team inom Vattenfall Consumer Sales Nordic
I rollen kommer du att vara en nyckelperson i teamets arbete med att skapa en förstklassig kundupplevelse genom hela kundresan. Du kommer framförallt att arbeta operativt med att utforma en kundupplevelse som upplevs som enkel för vår kunder, med fokus på digitalisering.För att trivas behöver du tycka om att arbeta tillsammans med andra för att utveckla nya möjligheter som stödjer våra kunders behov. Du behöver också vara genuint intresserad av att driva digitala förändringsinitiativ och ha erfarenhet av kravställning för nya eller förbättrade digitala funktioner. Organisationen och teamet som du kommer att tillhöra har ett starkt kundfokus och strävar efter att ständigt förbättra kundupplevelsen. Därför vill vi att detta känns viktigt även för dig.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Utforma kundresor som gör det möjligt för våra kunder att lösa sina behov med hjälp av digitala gränssnitt genom att:
o Analysera kundbeteende och kundfeedback från Mina sidor och andra kanaler, i syfte att identifiera förbättringsmöjligheter
o Kravställa nya eller förbättrade digitala funktioner som ger kunden en upplevelse av enkelhet och omtanke, exempelvis inom området självservice
o Identifiera och driva initiativ för att påverka kundens val av kanal i syfte att optimera såväl kundvärde som affärsvärde
o Utveckla, etablera och följa upp mätetal och KPI:er för självservice
• Bygga starka relationer som möjliggör ett nära samarbete med stakeholders inom och utanför Consumer Sales Nordic, exempelvis utvecklingsteam och affärsansvariga
• Löpande prioritera mellan olika digitala utvecklingsinitiativ, baserat på kundvärde och affärsvärde, i samråd med produktägare och övriga teammedlemmar
Kompetens och erfarenhet
• Praktisk erfarenhet av digitalisering av kundresor, som har gett en mätbar positiv effekt krävs, gärna inom området digital självservice
• Förståelse för digitala användargränssnitt (UX/UI) och erfarenhet av funktionell kravställning för digital utveckling krävs
• Intresse för området digital självservice samt nya tekniska möjligheter och kanaler som möjliggörare för förbättrad kundupplevelse, t.ex. Voice-gränssnitt och sociala medier, är önskvärt
• Erfarenhet från energibranschen eller liknande branscher med målgruppen privatkunder, exempelvis bank, försäkring, telekom eller resebranschen är meriterande
• Erfarenhet av konverteringsoptimering (CRO) och grundläggande förståelse för webbanalys är meriterande
• Relevant universitetsexamen är önskvärt
Personliga egenskaper
• Nyfiken och kreativ med en passion för ständiga förbättringar, med kunden i fokus
• Trivs med att ta egna initiativ och driva förändring
• Uppskattar det agila arbetssättet och möjligheten att jobba med olika saker, såväl självständigt som tillsammans med andra
• God kommunikatör med en förmåga att beskriva och argumentera för idéer och lösningsförslag på ett enkelt, prestigelöst och tilltalande sätt, med målet att hitta den bästa lösningen
• Har en ödmjukhet inför komplexiteten som finns vad gäller interna processer, många stakeholders och olika perspektiv som behöver beaktas i ett större företag
• Har en förmåga att hitta vägar framåt och uppnå konkreta resultat genom ömsesidigt respekt och ett pragmatiskt synsätt
Omfattning: Heltid, med start så snart som möjligt.
Placering: Vattenfalls huvudkontor i Solna
Välkommen med din ansökan inkluderande personligt brev och CV senast den 3 juli 2022. Ansökningar kommer hanteras löpande under ansökningsperioden.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Henrik Dahlgren, Chapter Lead: henrik.dahlgren@vattenfall.com, 072-5708735.
Om du har frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com
Fackliga representanter nås via Vattenfalls växel, 08 739 50 00 Per Svensson (Akademikerna), Jens Morell (Unionen), Cecilia Bodin (Ledarna) , Mikael Mukka (SEKO)
Vi erbjuder dig
• En spännande bransch och en arbetsgivare med en tydlig vision om att arbeta för ett fossilfritt liv inom en generation
• En arbetsplats med många engagerade och drivna kollegor på vårt moderna huvudkontor i Arenastaden, Solna, intill Mall of Scandinavia, 8 minuter från Centralstationen
• Möjlighet till distansarbete och flexibla arbetstider för att underlätta en god balans mellan arbete och fritid.
• Fri arbetshälsovård, rabatter på hälso- och välbefinnande samt friskvårdsbidrag
• Tillgång till vår egen idrottshall, gym och idrottsföreningar. Idrottsföreningen anordnar aktiviteter och turneringar i de flesta sporter – året runt. Utöver idrott finns även en stor gemenskap inom många olika områden, bl.a. konst och musik.
Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könsidentitet och könsuttryck religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövning görs drogtest.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.