OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Future People söker en Customer Experience Specialist till vår kund i Solna. Som konsult hos oss får du möjlighet till ett spännande uppdrag hos en av våra kunder samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din uppdrag. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega.
Ta nästa steg i karriären och utvecklas tillsammans med oss!
Vi söker just nu en Customer Experience Specialist till ett vår kund i Solna.
I rollen kommer du att vara en nyckelperson i teamets arbete med att skapa en förstklassig kundupplevelse genom hela kundresan. Du kommer framförallt att arbeta operativt med att utforma en kundupplevelse som upplevs som enkel för vår kunder, med fokus på digitalisering.
För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta tillsammans med andra för att utveckla nya möjligheter som stödjer våra kunders behov. Du behöver också vara genuint intresserad av att driva digitala förändringsinitiativ och ha erfarenhet av kravställning för nya eller förbättrade digitala funktioner.
Organisationen och teamet som du kommer att tillhöra har ett starkt kundfokus och strävar efter att ständigt förbättra kundupplevelsen. Därför vill vi att detta känns viktigt även för dig.
Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden:
- Analysera kundbeteende och kundfeedback från Mina sidor och andra kanaler, i syfte att identifiera förbättringsmöjligheter.
- Kravställa nya eller förbättrade digitala funktioner som ger kunden en upplevelse av enkelhet och omtanke, exempelvis inom området självservice.
- Identifiera och driva initiativ för att påverka kundens val av kanal i syfte att optimera såväl kundvärde som affärsvärde.
- Utveckla, etablera och följa upp mätetal och KPI:er för självservice.
- Löpande prioritera mellan olika digitala utvecklingsinitiativ, baserat på kundvärde och affärsvärde, i samråd med produktägare och övriga teammedlemmar.
- Praktisk erfarenhet av digitalisering av kundresor, som har gett en mätbar positiv effekt krävs, gärna inom området digital självservice
- Förståelse för digitala användargränssnitt (UX/UI) och erfarenhet av funktionell kravställning för digital utveckling krävs.
- Intresse för området digital självservice samt nya tekniska möjligheter och kanaler som möjliggörare för förbättrad kundupplevelse, t.ex. Voice-gränssnitt och sociala medier.
Meriterande:
- Erfarenhet från energibranschen eller liknande branscher med målgruppen privatkunder, exempelvis bank, försäkring, telekom eller resebranschen.
- Erfarenhet av konverteringsoptimering (CRO) och grundläggande förståelse för webbanalys.
- Relevant universitetsexamen.
Personliga egenskaper:
Nyfiken och kreativ med en passion för ständiga förbättringar, med kunden i fokus.
Trivs med att ta egna initiativ och driva förändring.
Uppskattar det agila arbetssättet och möjligheten att jobba med olika saker, såväl självständigt som tillsammans med andra.
God kommunikatör med en förmåga att beskriva och argumentera för idéer och lösningsförslag på ett enkelt, prestigelöst och tilltalande sätt, med målet att hitta den bästa lösningen.
Har en ödmjukhet inför komplexiteten som finns vad gäller interna processer, många stakeholders och olika perspektiv som behöver beaktas i ett större företag.
Har en förmåga att hitta vägar framåt och uppnå konkreta resultat genom ömsesidigt respekt och ett pragmatiskt synsätt.
För oss är det viktigt att varje kandidat ska få en positiv upplevelse hos oss och vi håller dig uppdaterad i hela processen. Du behöver aldrig undra vad som händer och hur just du ligger till i rekryteringsprocessen.
Vill du vara en del av vårat team?
Omfattning: Heltid till den 1/6-2023
Start: Omgående
Varmt välkommen med din ansökan!
Du söker tjänsten på futurepeople.se
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-mail.
Har du frågor om rollen eller undrar hur processen ser ut framöver får du gärna kontakta oss. Vi som arbetar med processen på detta uppdrag är Therese Lönnberg, du når mig på therese.lonnberg@futurepeople.se och Liv Hedström, liv.hedstrom@futurepeople.se. Vi ser gärna sökanden med olika bakgrunder och erfarenheter. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan.
Sista ansökningsdagen: 2022-11-10
Välkommen till oss!