Customer Experience team lead till Skyltmax i Landvetter

Customer Experience team lead till Skyltmax i Landvetter

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Är du både kundorienterad och affärsdriven, och brinner för att för att inspirera och leda ett team? Har du erfarenhet av att tillsammans med ditt team leverera högklassiga kundupplevelser för både B2B och B2C kunder? Sök då tjänsten som Team Lead till Skyltmax Customer Experience avdelning!

Om företaget

Skyltmax är ett globalt e-handelsföretag som är certifierade av Great Place to Work. En innovativ skylttillverkare som har digitaliserat branschen sedan 2008. Vårt varumärke utmärker sig inte bara för sitt engagemang för våra kunder utan också för sin medvetenhet för socialt och miljömässigt ansvarstagande. Samarbete och teamwork är centrala delar i vår organisationskultur och driver oss i vår strävan att leverera en enastående kundupplevelse för både våra B2C och B2B kunder samtidigt som vi främjar en hållbar tillväxt.

Om Customer Experience avdelningen

Skyltmax CX-avdelning genomgår en spännande övergångsfas, där vi rör oss mot ett starkare kund- och affärsfokus. Vi är ett flerspråkigt team bestående av 20 agenter med olika kompetenser, som hanterar ärenden från både B2B- och B2C-kunder. CX Team Lead kommer att ha en central och viktig roll i att strukturera och driva utvecklingen på operativ nivå samt leda teamet mot företagets strategiska mål. Vi arbetar enligt målsyrningsmodellen OKR och strävar efter operationell excellence. Engelska är vårt teamspråk, och våra primära arbetsverktyg inkluderar vår egenutvecklade plattform, Zendesk och Telavox.

Arbetsuppgifter

I rollen som Team Lead kommer du att ha ett övergripande ansvar för att leda och engagera ditt team på en operativ nivå. Du kommer att ansvara för avdelningens operativa processer och arbetssätt med kundupplevelsen i fokus.
Du ansvarar för att leda, utmana och coacha ditt team i deras dagliga arbete, i linje med avdelningens och företagets strategiska mål, OKR:er och KPI:er. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan sammanfattas som;

• Schemaläggning, planering, strukturering och prioritering av den dagliga driften för att säkerställa ett sömlöst flöde och en enastående kundservice och kundupplevelse.
• Upprätthåll en tydlig bild av bolagets affär och strategiska riktning framåt.
• Upprätthåll en daglig översikt över alla kommunikationskanaler, KPI:er och OKR:er och utveckla relevanta rapporter, KPI:er och rapporteringsstrukturer på operativ nivå för att säkerställa en förbättrad kundupplevelse.
• Coacha teamet i att sätta upp OKR, utvärdera OKR och arbeta med aktiviteter och initiativ.
• Analysera och driva avdelningens utveckling framåt på operativ nivå och säkerställ alignment till bolagets och avdelningens strategiska plan.
• Ha ett strategiskt och proaktivt affärsfokus.
• Arbeta för ett decentraliserat ledarskap i en föränderlig miljö och skapa en tydlig och transparent feedback kultur.
• Vara drivande i att säkerställa ett fungerande samarbete på kommersiell nivå och med andra avdelningar på bolaget.
• Rekrytering och onboarding av nya medarbetare till CX avdelningen.
• Leda möten på operativ nivå.

Kvalifikationer

För att trivas i rollen behöver du ha ett tydligt affärsfokus i ditt ledarskap. Vi ser att du har tidigare erfarenhet som teamleader eller team manager inom kundservice, gärna inom E-handel. Du trivs i en föränderlig miljö på ett företag i en tillväxtresa. Du drivs av att coacha och motivera dina medarbetare mot tydligt uppsatta mål. Du har erfarenhet av att ta fram och följa upp mål, OKR:er och KPI:er. Då företaget arbetar mot en internationell kundbas är det viktigt att du är flytande i svenska och engelska i tal och skrift.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning och du blir anställd direkt hos Skyltmax. Arbetstiderna är förlagda vardagar under kontorstid, med flex. Skyltmax erbjuder fantastiska förmåner såsom bland annat dagliga frukostbuffe, eget gym och tillgång till personlig tränare, en betald träningstimme varje vecka och ett spel- och aktivitetsrum.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Jardelid

Lovisa Kvam

Lovisa Kvam

Anna Jardelid
070-663 09 49
Susanne Järleby

Emelie Wedin

Anna Jardelid

Anna Jardelid
070-971 16 67
Mathilda Berg

Mathilda Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KFX HR-partner Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 augusti 2024
  • Ansök senast: 27 september 2024

Besöksadress

Sturegatan 38, Stockholm
None

Postadress

Sturegatan 38
Stockholm, 11436

Liknande jobb


Kundservicechef till Brigo

20 december 2024

19 december 2024